Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum
și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a
citi și a înțelege Politica de
Cookie, Politica de
Confidențialitate și Clauze și
Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și
condiții.
Tema invatamantului a fost si ramane un subiect de interes pentru cercetare mai ales in cazul unei analize de la particular catre general. Problematica organizarii si evolutiei invatamantului public romanesc cuprinsa in marile sinteze de specialitate da impresia ca subiectul a fost epuizat insa precum piesele unui puzzle studiile monografice ale scolilor vin sa intregeasca imaginea de ansamblu a sistemului de invatamant. Sursele inedite de cercetare dau perspective noi analizei acestui subiect completand informatia cu numeroase aspecte particulare ale scolilor din erse spatii geografice sau perioade istorice. In acest sens prezentul demers stiintific este o analiza de tipul micro-istoriei care incearca sa lamureasca modul de organizare si evolutie a scolii din localitatea prahoveana Comarnic in intervalul 1834 1838-1947. Interesul pentru acest subiect a venit din dorinta de a descoperi cand s-a organizat si cum a evoluat invatamantul public din localitatea in care am desfasurat activitatea didactica mai bine de doua decenii. Existenta unui muzeu in incinta Liceului Simion Stolnicu cu numeroase marturii despre trecutul scolii si al localitatii mi-au incitat curiozitatea cercetarii si reconstituirii pe cat posibil a momentelor care l-au marcat. Analiza invatamantului dintr-o localitate rurala poate confirma evolutia generala a sistemului prezentata de majoritatea surselor istoriografice sau poate fi o exceptie rezultata din particularitatile locale. Tablourile fotografiile documentele din arhiva muzeului piesele de inventar m-au determinat sa aflu povestea lor si pentru ca nu trebuia sa ramana doar la stadiul de poveste am inceput un proces de cercetare de scriere istorica argumentata si verificata prin sursele istorice. In ceea ce priveste limitele temporale am inceput analiza cu anii 1834 1838 cand au fost adoptate primele masuri pentru organizare a invatamantului public primar rural din Tara Romaneasca. Pentru ca perioada este destul de saraca in informatii precise despre infiintarea scolii publice in Comarnic analiza este una generala cu referire la situatia din judetul Prahova. Documentele arhivistice din anul 1838 au oferit primele stiri despre formarea invatatorilor prahoveni si despre initiativa administratorului mosiei Comarnic de a organiza un spatiu in care sa functioneze scoala satului.
Lasa o intrebare si in cel mai scurt timp vei primi un raspuns
Informatii
TRANSPORT GRATUIT
La comenzi de peste 300 lei
VERIFICARE COLET
Deschiderea coletului la livrare
LIVRARE IN 24 H
Livrare la nivel national
POLITICA DE RETUR
Retur in termen de 30 zile
Imaginile produselor de pe site au caracter orientativ si sunt
afișate cu titlu de prezentare. Depunem toate eforturile necesare pentru a ne asigura că
informațiile pe care vi le oferim sunt corecte și complete, însă va rugăm să consultați întotdeauna
ambalajul produsului. Producătorii pot modifica ambalajul fără o înștiințare prealabilă, astfel că
nu suntem răspunzători de eventuale diferențe (culoare, formă, aspect) între imaginea afișată pe
site și cea a produsului livrat.
Pachetul a fost adaugat in cos!
Aboneaza-te la newsletter pentru a primi oferte!
CONTACT
Sediu social: Sos. Dudesti-Pantelimon, nr. 42,Cladirea Rams Center, sector 3, Bucuresti