INFORMATICA, Manual pentru clasa a IX-a Intensiv sau clasa a X-a Real (Var. C++) - Sorin Tudor
Cod produs: 9789737658302
Anul publicarii | 2012 |
Numar pagini | 240 |
Grup de varsta | 15 - 18 ani |
Limba | Romana |
Iti recomandam si
Descriere
Manualul scolar se adreseaza elevilor de liceu care studiaza informatica, profiul real-intensiv si este avizat MEC cu ordinul nr. 4188/02.07.2004.
Manualul poate fi folosit si de elevii clasei a X-a, profilul real!
VARIANTA C++
Clasa a IX-a
Filiera teoretica, profil real, Specializarile: Matematica-Informatica,
Intensiv Informatica
Filiera vocationala, profil militar, Specializarile: Matematica-Informatica,
Intensiv Informatica
Clasa a X-a
Filiera teoretica, profil real, Specializarile: Matematica-Informatica,
Stiinte ale naturii
Filiera vocationala, profil militar, Specializarea: Matematica-Informatica
CUPRINS
Capitolul 1 Algoritmi .................... 7
1.1. Notiuni generale ..................... 7
1.2. Enuntul unei probleme, date de intrare si date de iesire, etapele rezolvrii unei probleme .. 9
1.3 Nnotiunea de algoritm, caracteristici ................. 11
1.4. Obiectele cu care lucreaz algoritmii si operatii permise ....... 12
1.4.1. Date ... 12
1.4.2. Variabile ......................... 13
1.4.3. Expresii .......................... 15
1.5. Operatiile pe care le efectueaz un algoritm ........................... 18
1.5.1. Operatii de intrare / iesire ....................... 18
1.5.2. Atribuiri........................... 19
1.5.3. Operatii de decizie ....... 25
Probleme propuse ....................... 28
Rezolvri ........... 33
Capitolul 2 Principiile programrii structurate ........ 34
2.1. Introducere 34
2.2. Structuri de baz, descrierea acestora in pseudocod ............. 36
2.2.1. Structura liniar ............. 36
2.2.2. Structura alternativ ...... 39
2.2.3. Structura repetitiv ........ 42
2.2.3.1. Structura Cat timp executa (While Do) ............... 42
2.2.3.2. Structura Pentru...executa ....... 45
2.2.3.3. Structura Repet ... pan cand ....................... 48
2.2.3.4. Structura Repet ... cat timp . 49
2.3. Aplica]ii ..... 50
2.4. Scheme logice (facultativ) ... 55
Probleme propuse ....................... 57
Rezolvri ........... 64
Capitolul 3. Elemente de baz ale limbajului C++ .......................... 65
3.1. Despre limbajul C++ ........... 65
3.2. Structura programelor C++ . 66
3.3. Descrierea sintaxei cu ajutorul diagramelor de sintax ........... 67
3.4. Vocabularul limbajului .......... 69
3.5. Citiri, scrieri .......................... 70
3.6. Tipuri de date, tipuri standard ....................... 73
3.6.1. Tipuri intregi .................. 74
3.6.2. Tipuri reale .................... 75
3.7. Constante . 76
3.8. Expresii ..... 78
3.8.1 Generalit]i ..................... 78
3.8.2 Operatori C++ ................ 80
3.8.2.1. Operatori aritmetici ........................... 80 4
3.8.2.2. Operatori relationali .......................... 83
3.8.2.3. Operatori de egalitate ..................... 83
3.8.2.4. Operatori de incrementare si decrenentare .............. 84
3.8.2.5. Operatori de logici ........................... 85
3.8.2.6. Operatori de logici pe biti .............. 86
3.8.2.7. Operatori de atribuire ...................... 87
3.8.2.8. Operatorul ',' (virgula) ...................... 89
3.8.2.9. Operatorul conditional ...................... 90
3.8.2.10. Operatori sizeof .. 90
3.8.2.11. Operatori de conversie explicita ... 91
Probleme propuse ....................... 91
Rezolvri ........... 97
Capitolul 4. Instruc]iunile limbajului C++ ............... 98
4.1. Instructiunea expresie ...... 98
4.2. Instruc]iunea IF .................... 99
4.3. Instruc]iunea compus ....... 101
4.4. Instruc]iunea SWITCH ....... 102
4.5. Instruc]iunea WHILE .......... 103
4.6. Instruc]iunea DO WHILE... 104
4.7. Instruc]iunea FOR .............. 105
4.8. Ce trebuie s [tim pentru a utiliza o functie ? .................... 109
4.9. Func]ii "matematice" .......... 109
4.10. Generarea numerelor aleatoare .................. 111
4.11. Rularea unei secvente un interval de timp determinat ....... 112
Probleme propuse ..................... 113
Rezolvri ......... 121
Capitolul 5. Tablouri ................ 122
5.1. Tabloul in interpretare matematic .......... 122
5.2. Tablouri in C++ ............. 123
5.3. Algoritmi fundamentali care lucreaz cu vectori ................. 125
5.3.1. Maxim, minim .......................... 125
5.3.2. Elemente distincte ................... 126
5.3.3. Mul]imi ......... 127
5.3.4. Metode de sortare .................. 133
5.3.5. Interclasare .. 138
5.3.6. Cutare binar ........................ 141
5.4. Aplica]ii cu matrice ........ 142
5.5. Sortarea far comparatii ........................... 144
Probleme propuse ..................... 146
Raspunsurile la testele gril ..... 159
Capitolul 6. Fisiere .................. 160
6.1. Nnotiunea de fisier .............. 160
6.2. Fisiere text ......................... 161
6.2.1. Nnotiunea de fisier text ........................... 161
6.2.2. Citiri / scrieri fara format ....................... 162
6.2.3. Citiri / scrieri cu format ......................... 163
6.2.4. Fisiere text memorate pe suport magnetic ...................... 168
6.2.4.1. Declararea fisierelor text memorate pe suport magnetic ................... 169 5
6.2.4.2. Prelucrarea fisierelor text .............. 170
6.2.5. Aplica]ii cu fisiere text ........................... 175
6.2.6. Alte posibilitati de citire ......................... 177
6.3. O alta modalitate de citire / scriere ........... 179
Probleme propuse ..................... 185
Capitolul 7. Complexitatea algoritmilor ................ 188
7.1. Exprimarea complexit]ii .... 188
7.2. Ce trebuie s mai [tim... ........................... 191
Probleme propuse ..................... 192
Rezolvri ......... 193
Capitolul 8. Ce este informatica ? ...................... 194
8.1. Scurt istoric al calculatorului ........................ 194
8.2. Ce este informatica ? ..... 195
8.3. Rolul informaticii n dezvoltarea societ]ii . 196
Capitolul 9. Recapitularea prin teste gril a cunostin]elor nsusite n clasa a-IX-a .. 197
Rezolvri ......... 205
Anexa 1. Mediul limbajului de programare studiat ......................... 206
A1.1. Prezentare general ........ 206
A1.2. Editarea programelor surs ........................ 206
A1.2.1. Utilizarea meniului .... 206
A1.2.2. Salvarea si incrcarea programelor ... 207
A1.2.3. Lucrul cu mai multe ferestre program ........................... 209
A1.2.4. Alte facilit]i de editare ....................... 210
A1.3. Compilare, rulare, depanare ....................... 211
Anexa 2. Baze de numera]ie .. 214
A2.1. Conversia unui numr natural din baza 10 in baza b si invers .................. 214
A2.2. Conversia unui numr subunitar pozitiv din baza 10 in baza b .................. 217
A2.3. Legtura dintre bazele 2 si 16 ................. 220
A2.4. Reprezentarea numerelor reale in baza b ........................... 222
Probleme propuse ................... 222
Anexa 3. Cum se memoreaz datele ................ 225
A3.1. Bit, octet .......................... 225
A3.2. Memorarea numerelor naturale .................. 226
A3.3. Memorarea numerelor intregi ..................... 227
A3.4. Memorarea numerelor reale ....................... 230
A3.5. Memorarea caracterelor .. 234
Exercitii propuse ........................ 234
Anexa 4. Exemple de utilizare a algoritmilor in fizic si chimie ... 235
Anexa 5. Tabelul codurilor ASCII ..................240
Specificatii
Brand | L&S Info-Mat |
Anul publicarii | 2012 |
Numar pagini | 240 |
Grup de varsta | 15 - 18 ani |
Limba | Romana |
Proprietati | Didactic |
Tip coperta | Necartonata |
Materia scolara | Informatica si TIC |
Semestrul | Ambele |
Gen | Didactic |
Tip carte | Didactica |
Abilitati dezvoltate | Invatarea |
Intrebari si raspunsuri
Informatii
TRANSPORT GRATUIT
VERIFICARE COLET
LIVRARE IN 24 H
POLITICA DE RETUR