Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum
și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a
citi și a înțelege Politica de
Cookie, Politica de
Confidențialitate și Clauze și
Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și
condiții.
In urma succesului avut de Portofoliul de gimnaziu va prezentam un nou Portofoliu adresat elevilor de liceu. Portofoliul de Evaluare Formativa la Limba si Literatura Roamna, clasele IX-XII – un sistem practic si modern ce faciliteaza supervizarea parcursului educational al elevului de catre profesori. In acelasi timp, elevii isi pot autoevalua in permanenta performantele scolare.
Populara si sub denumirea „mapa de teste a elevului”, datorita faptului ca testele pot fi corectate, detasate si indosariate, lucrarea structureaza continuturile programei in peste 30 de teste anuale, grile de evaluare si autoevaluare pe baza unor descriptori de performanta, modele de teza pentru semestrul I si II.
Propunem doua lucrari diferentiate pe specializare uman si real. Aceste completeaza seria de instrumente didactice moderne, centrate pe evaluarea competentelor.
Lucrarea este structurata in patru seturi de teste, corespunzatoare celor patru clase de liceu. Cartea vine cu o serie de teste noi si contine: 75 teste pentru proba scrisa, dintre care 30 rezolvate, si 30 de teste pentru proba orala.
Aceste doua lucrari completeaza seria de instrumente didactice moderne, centrate pe evaluarea competentelor. Lucrarea este structurata in patru seturi de teste, corespunzatoare celor patru clase de liceu.
Pentru clasa a IX-a, cele 30 de teste sunt reunite in 5 secvente de evaluare, in care textele-suport selectate sunt exploatate, mai intai, din punct de vedere tematic. Astfel, temele Joc si joaca, Scoala, Iubirea, Aventura. Calatorie, Personalitati, modele, exemple se reflecta in opere lirice, epice si dramatice, reprezentative pentru literatura romana sau cea universala, dar si in fragmente de texte nonliterare ori de granita; in plus, multe dintre acestea permit conexiuni ale literaturii si ale celorlalte arte, raspunzand in totalitate sugestiilor din programa scolara.
In ceea ce priveste clasa a X-a, secventele de evaluare au drept criteriu ordonator genul literar al textului-suport, fara a neglija evolutia speciilor literare studiate in functie de profil: lirica, basmul cult, nuvela, povestirea, romanul, comedia sau drama. Fragmentele pe baza carora au fost formulati itemii reprezinta tot atatea sugestii de lectura, pentru a (re)descoperi operele valoroase ale literaturii romane, incepand din Epoca Marilor Clasici pana in contemporaneitate.
Aceeasi preocupare de a valorifica cele mai importante opere literare si de a educa gustul pentru lectura al elevilor este evidenta si in setul dedicat clasei a XI-a, in care cerintele de evaluare sunt formulate pe texte-suport care corespund perioadei vechi, perioadei pasoptiste sau apartin orientarilor literare romanesti antebelice ori interbelice.
Setul care incheie portofoliul cuprinde teste pentru clasa a XII-a, accentul fiind plasat asupra perioadei postbelice, dupa o incursiune in universul autorilor interbelici, mentionati in lista canonica a programei.
Fiecare dintre cele 70 de teste ale portofoliului, pornind de la un text-suport, cuprinde cerinte de evaluare a caror dificultate se accentueaza spre final, prin trecerea de la itemii ce vizeaza evaluarea competentei de utilizare in scris a limbii romane spre cei care abordeaza gradual textul literar, evaluand comprehensiunea, interpretarea si scrierea despre text. In acest mod, latura formativa a celor 70 de instrumente de evaluare devine mai explicita atat pentru profesor, cat si pentru elev; rubrica de notare rezervata cadrului didactic si cea de autoevaluare se raporteaza, astfel, nu numai la punctajul maxim alocat, ci si la competentele desprinse din modelul comunicativ-functional, specific disciplinei limba si literatura romana, iar cele doua componente ale procesului didactic, predarea si evaluarea, devin perfect consonante.
Pentru toate clasele, sunt oferite si modele de lucrari scrise semestriale, pentru ca rezultatele obtinute de elevi la evaluarile curente sa marcheze parcursul scolar individual, prin compararea cu performantele inregistrate la evaluarile sumative.
In concluzie, Portofoliul de evaluare formativa. Limba si literatura romana. Clasele IX-XII. Profil REAL/UMAN este un instrument modern de (auto)evaluare a competentelor, dar si de (auto)monitorizare eficienta a progresului fiecarui elev.
Lasa o intrebare si in cel mai scurt timp vei primi un raspuns
Informatii
TRANSPORT GRATUIT
La comenzi de peste 300 lei
VERIFICARE COLET
Deschiderea coletului la livrare
LIVRARE IN 24 H
Livrare la nivel national
POLITICA DE RETUR
Retur in termen de 30 zile
Imaginile produselor de pe site au caracter orientativ si sunt
afișate cu titlu de prezentare. Depunem toate eforturile necesare pentru a ne asigura că
informațiile pe care vi le oferim sunt corecte și complete, însă va rugăm să consultați întotdeauna
ambalajul produsului. Producătorii pot modifica ambalajul fără o înștiințare prealabilă, astfel că
nu suntem răspunzători de eventuale diferențe (culoare, formă, aspect) între imaginea afișată pe
site și cea a produsului livrat.
Pachetul a fost adaugat in cos!
Aboneaza-te la newsletter pentru a primi oferte!
CONTACT
Sediu social: Sos. Dudesti-Pantelimon, nr. 42,Cladirea Rams Center, sector 3, Bucuresti