Inapoi

Set: Economia si gestiunea intreprinderii. Repere conceptuale si aplicatii + Economia si gestiunea intreprinderii. Lucrari practice - Vadim Dumitrascu, Roxana Arabela Dumitrascu

Cod produs: 3238
PRP: 60.00 Lei
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
54.00 Lei
In Stoc
Livrare estimata: Joi, 02 Mai. - Miercuri, 08 Mai.
Comanda prin

Descriere

Disciplina Economia si gestiunea intreprinderii corespunde unui important domeniu teoretico – aplicativ responsabil de investigarea conditiilor necesare pentru asigurarea eficientei maxime a functiilor intreprinderii. Din aceasta perspectiva, intreprinderea este privita ca un sistem economic complex, respectiv un ansamblu de structuri organizatorice, fluxuri de resurse si munca, relatii informationale si decizii manageriale, articulat si functionalizat astfel incat, sa furnizeze suportul operational necesar pentru desfasurarea activitatii economice a intreprinderii in conditii optime. Economia si gestiunea intreprinderii. Repere conceptuale si aplicatii - Roxana Arabela Dumitrascu Disciplina "Economia si gestiunea intreprinderii" corespunde unui important domeniu teoretico – aplicativ responsabil de investigarea conditiilor necesare pentru asigurarea eficientei maxime a functiilor intreprinderii. Din aceasta perspectiva, intreprinderea este privita ca un sistem economic complex, respectiv un ansamblu de structuri organizatorice, fluxuri de resurse si munca, relatii informationale si decizii manageriale, articulat si functionalizat astfel incat, sa furnizeze suportul operational necesar pentru desfasurarea activitatii economice a intreprinderii in conditii optime. Gestiunea reprezinta una dintre cele mai importante atributii pe care trebuie sa si le asume o intreprindere moderna pentru a putea realiza cu succes misiunea globala ce ii revine – crearea si maximizarea valorii economice. Caracterul critic al domeniului economiei si gestiunii este determinat de faptul ca, la nivel de intreprindere (dar nu numai), eficienta economica dobandeste relevanta si concludenta numai daca este exprimata prin intermediul unor categorii si abordari integratoare complexe. Desigur, aceasta inseamna ca decidentii din cadrul intreprinderii admit ca, pe langa aspectele strict financiare ale performantei, exista si alte dimensiuni ale eficientei intreprinderii, de natura non – financiara si non – monetara, la fel de importante, cum ar fi, de exemplu: calitatea produselor, satisfactia clientilor, climatul intern, imaginea si reputatia, impactul ecologic, efectele sociale, contributia la progresul tehnologic, etc. Particularitatea si avantajul perspectivei integratoare asupra economiei si gestiunii si implicit, asupra eficientei intreprinderii rezulta din posibilitatea cuantificarii precise a efectelor si eforturilor economice, asigurand, pe aceasta baza obiectivizata, comparabilitatea in timp a datelor privind functionarea si performantele inregistrate de intreprindere. De asemenea, abordarea sistemica a activitatii intreprinderii permite analiza riguroasa si pertinenta a factorilor generativi ai succesului sau esecului intreprinderii. Aceste argumente sustin necesitatea si importanta economiei si gestiunii intreprinderii ca domeniu de importanta cruciala a vietii intreprinderii. Sfera economiei si gestiunii intreprinderii este circumscrisa de totalitatea deciziilor si optiunilor manageriale ce vizeaza atragerea si alocarea rationala si sustenabila a resurselor de orice fel ale intreprinderii. Obiectivul major al economiei si gestiunii intreprinderii consta in maximizarea pe termen lung a valorii economice a investitiei initiale de capital realizate de actionarii intreprinderii. In felul acesta, demersurile privind gestiunea intreprinderii trebuie sa fie subordonate restrictiilor si prioritatilor dezvoltative ce decurg din strategia generala de afaceri promovata de intreprindere. Avand in vedere conditionarile mentionate, precizam ca gestiunea intreprinderii are rolul de a asigura suportul decizional al strategiei intreprinderii, dar si a proceselor operationale. In acest scop, gestiunea intreprinderii este obligata sa realizeze un arbitraj extrem de dificil si delicat, intre constrangerile economico – financiare pe termen scurt si cele pe termen lung, la care este supusa afacerea. Demersul necesita, fara indoiala, o abordare previzionala, anticipativa a sistemului de factori si procese economice care modeleaza, intr-un sens sau altul, dinamica intreprinderii. In alta ordine de idei, gestiunea intreprinderii implica un control foarte atent al riscurilor economico – financiare susceptibile sa afecteze intreprinderea, in special intr-un context de afaceri fluid si incert. Mentinerea principalelor echilibre economice si financiare si maximizarea performantelor in conditiile unor riscuri rezonabile contureaza, prin urmare, zona de manevra preferentiala a gestiunii intreprinderii. Optimizarea proceselor interne si relatiilor cu mediul economic, in special cu pietele produselor si resurselor, se prezinta, de aceea, ca miza fundamentala a gestiunii intreprinderii. Armonizarea ciclurilor strategice si ciclurilor de exploatare (asociate operatiunilor de aprovizionare, fabricatie, stocare, desfacere) constituie, din acest motiv, insasi esenta economiei si gestiunii intreprinderii. Pentru economia si gestiunea intreprinderii, sloganul „Maximizarea sanselor si minimizarea riscurilor“ ar constitui o sinteza extrem de exacta si edificatoare a problematicii si preocuparilor. Prudentialitatea, rezonabilitatea, responsabilitatea si fezabilitatea reprezinta criteriile de baza in procesele de luare a deciziilor de gestiune. In gestiunea intreprinderii, aplicarea acestor principii se concretizeaza intr-un arsenal larg si diversificat de modele si tehnici cantitative a caror menire este asigurarea caracterului obiectiv si fundamentat al rationamentelor si concluziilor in temeiul carora managementul intreprinderii isi va proiecta deciziile si planurile de activitate pe termen scurt si lung. Cursul de fata a fost conceput si elaborat avand la baza ideile expuse mai sus privind natura si continutul disciplinei Economia si gestiunea intreprinderii. In cuprinsul cursului au fost incluse aspecte si teme de importanta majora, precum: dimensiunile organizationale ale intreprinderii, echilibrul financiar, gestiunea pe termen scurt, planificarea bugetelor, gestiunea investitiilor, deciziile pe termen lung, etc. Specificul acestui curs consta in permanenta asociere si abordare intercorelata a principalelor domenii specializate identificabile in cadrul intreprinderii – finantele, logistica, productia, marketingul, resursele umane, strategia generala. Deciziile de gestiune vizeaza toate aspectele intreprinderii. Interactiunea factorilor financiari si non – financiari este forta care propulseaza intreprinderea catre performante. De altfel, acest argument justifica includerea unui capitol aparte, consacrat dimensiunilor organizationale ale intreprinderii ca zone de interferenta si osmoza intre fenomenologia economico – financiara si cea non – financiara manifestata la nivel de intreprindere. Consideram ca o asemenea abordare mixta nu poate decat sa stimuleze intelegerea mai profunda a resorturilor reale ale performantelor intreprinderii. Acest curs vine atat in sprijinul studentilor de la specializarile „Economia comertului, turismului si serviciilor“, cat si al practicienilor interesati de modalitatile moderne si performante de gestiune a intreprinderii. In acest sens, expunerea paradigmelor si conceptelor teoretice este ilustrata si completata cu ajutorul unei bogate palete de probleme si aplicatii rezolvate. Cititorii au, de asemenea, posibilitatea de a – si consolida competentele practice in domeniul economiei si gestiunii intreprinderii prin „dezlegarea“ unor probleme propuse spre rezolvare. Speram sincer ca aceasta lucrare le va fi un veritabil ghid in lumea deciziilor de gestiune, o lume a paradoxurilor animata deopotriva de pasiuni incandescente si calcule reci. Conf. univ. dr. Roxana Arabela Dumitrascu Conf. univ. dr. Vadim Dumitrascu Despre autor, Roxana Arabela Dumitrascu Studii: Facultatea de Economie a Universitatii „Petre Andrei“ din Iasi, specializarea Finante-contabilitate (2001); Scoala de Studii Post-universitare FIBAS din cadrul Universitatii „Al. I. Cuza“ Iasi, master, specializarea Economie si gestiune financiar-bancara (2005); Academia de Studii Economice din Bucuresti (2010), Doctor in Finante; Academia Romana, SPODE, Studii post-doctorale in economie. Activitate: 2001-2011 cadru didactic la Facultatea de Economie a Universitatii „Petre Andrei“ din Iasi; 2012 lector doctor la Facultatea de Finante, Banci si Contabilitate, a Universitatii Crestine „Dimitrie Cantemir“ din Bucuresti, titular al cursurilor de Gestiune financiara a intreprinderii, Asigurari si reasigurari si Managementul riscurilor in asigurari si reasigurari. Publicatii: Unic autor: Gestiunea financiara a intreprinderii. Manual de studiu individual (2012), Asigurari si reasigurari. Manual de studiu individual (2012), Preturi si concurenta. Manual de studiu individual (2012), Managementul valorii prin goodwill (2008). Coautor: Gestiunea capitalului intangibil al firmei (2009), Deriva managementului (2005), Management versus postmodernitate (2005), Sfidarea complexitatii (2004), Elemente de evaluarea firmelor (2002). Peste 70 de articole si studii publicate in reviste de specialitate.

Specificatii

Brand Universitara
Anul publicarii 2017
Numar pagini 212

Recenzii

0
0 review-uri
5 stele ( 0)
4 stele ( 0)
3 stele ( 0)
2 stele ( 0)
1 stea ( 0)
0 review-uri
cu achizitie verificata
0%
note pozitive
Detii sau ai utilizat produsul?
Spune-ti parerea acordand o nota produsului
Acorda o nota

    Intrebari si raspunsuri

    Completeaza numele
    Completeaza adresa de email
    Completeaza intrebarea
    Lasa o intrebare si in cel mai scurt timp vei primi un raspuns

    Informatii

    TRANSPORT GRATUIT

    La comenzi de peste 300 lei

    VERIFICARE COLET

    Deschiderea coletului la livrare

    LIVRARE IN 24 H

    Livrare la nivel national

    POLITICA DE RETUR

    Retur in termen de 30 zile

    Imaginile produselor de pe site au caracter orientativ si sunt afișate cu titlu de prezentare. Depunem toate eforturile necesare pentru a ne asigura că informațiile pe care vi le oferim sunt corecte și complete, însă va rugăm să consultați întotdeauna ambalajul produsului. Producătorii pot modifica ambalajul fără o înștiințare prealabilă, astfel că nu suntem răspunzători de eventuale diferențe (culoare, formă, aspect) între imaginea afișată pe site și cea a produsului livrat.

    Aboneaza-te la newsletter pentru a primi oferte!

    CONTACT

    Sediu social: Sos. Dudesti-Pantelimon, nr. 42,Cladirea Rams Center, sector 3, Bucuresti
    Telefon 1 : 0769222200
    Telefon 2 : 0766424242
    © 2019 - 2024 Grup Dzc