Pachet: Pedagogia invatamantului primar si prescolar. Volumul 2 si Educatia timpurie - Ion Ovidiu Panisoara, Ecaterina Vrasmas
Cod produs: 10525

Iti recomandam si
Descriere
Pachetul contine:
1. Pedagogia invatamantului primar si prescolar. Volumul 2 - Ion-Ovidiu Panisoara
Colectia PROFESORUL DE SUCCES
Al doilea volum al Pedagogiei invatamintului primar si prescolar continua drumul deschis de primul, oferind cititorilor sai o excelenta baza de reflectie pentru activitatea zilnica de la catedra. Capitolele sale se adreseaza deopotriva cadrelor didactice si parintilor si incearca sa ofere o viziune asupra unor relatii echilibrate intre toti participantii la procesul educational. De asemenea, sint oferite informatii utile despre didactica diverselor discipline studiate in scoala, de la matematica si stiintele naturii pina la arta, limbi straine sau educatie fizica.
Ion‑Ovidiu Panisoara este profesor doctor la Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti, director al Departamentului de Formare a Profesorilor si conducator de doctorat in domeniul stiinte ale educatiei. Expert si key‑speaker in cadrul unor conferinte nationale si internationale de educatie si organisme nationale de profil, a fost si este implicat in elaborarea unor politici educationale in domeniul formarii cadrelor didactice. Mai mult, din 2012 a initiat si a sustinut prin articole site‑ul de parenting www. performante. ro si a avut o prezenta media constanta (Pro TV, Antena 3, Realitatea TV, TVR etc.). A publicat numeroase studii si cercetari in domeniu si, de asemenea, 24 de carti, dintre care Comunicarea eficienta (patru editii) a fost premiata in 2010 de Academia Romana. De asemenea, coordoneaza colectiile „Cariera. Succes. Performante” si „Profesorul de succes” la Editura Polirom si co‑coordoneaza programul de masterat „Invatare, inovare si coaching in educatie”. Din 2012 scrie si carti pentru copii (cu fundament psihopedagogic), inspirat fiind de fiica sa, Diandra: trilogia Medaliile succesului, Povestile Diandrei si Emotiile de la teorie la poezie. De asemenea, este autor si coautor al unor board game‑uri educative: Provocarea emotiilor si Emotijovia: Jocul emotiilor.
Marin Manolescu este profesor emerit al Universitatii din Bucuresti, Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei, Departamentul de Formare a Profesorilor, si conducator de doctorat in stiinte ale educatiei. A indeplinit functii manageriale in invatamintul universitar si preuniversitar si la nivelul Ministerului Educatiei, fiind coordonatorul programelor de masterat „Mentoratul in educatie” si „Educatie presecundara”. A infiintat sau a participat la infiintarea ori consolidarea unor structuri/institutii de prestigiu in domeniul formarii initiale si continue a cadrelor didactice pentru nivelurile primar, prescolar, gimnazial si liceal. Domeniile sale de interes sunt: teoria, metodologia si practica evaluarii, teoria si metodologia curriculumului, formarea initiala si continua a cadrelor didactice, educatia timpurie, pedagogia invatamintului primar si prescolar, practica profesionala si pedagogica. Dintre volumele publicate: Evaluarea scolara – un contract pedagogic (2003), Activitatea evaluativa intre cognitie si metacognitie (2005), Teoria si practica evaluarii (in colab., 2005), Curriculum pentru invatamintul primar si prescolar. Teorie si practica (2006), Teoria si metodologia curriculumului (in colab., 2006), Teoria si metodologia evaluarii (2010), Referentialul in evaluarea scolara (2015), Perspective inovative ale evaluarii. Evaluarea digitala (2016), Monografia invatamintului din satele Comunei Bobicesti, Judetul Olt (in colab., 2018), Evaluarea in educatie, meritocratia si mediocritatea (2019).
2. Educatia timpurie - Ecaterina Vrasmas
Start Bun in Viata pentru Fiecare Copil
Educatia timpurie are doua sensuri esentiale. Primul se refera la inceperea educatiei cat mai devreme, iar al doilea la abordarea holistica, multidisciplinara si complexa a copilului mic. Aceasta schimba radical practicile traditionale de ingrijire, crestere si educare.
Fiecare copil merita un start bun in viata. In primii ani, dezvoltarea fizica, intelectuala si afectiva a copilului este rapida si depinde de conditiile de trai, experientele avute si adultii care il ingrijesc. Educatia timpurie nu este doar o pregatire pentru scoala, ci si pentru viata in general.
Beneficiile educatiei timpurii:
Dezvoltare rapida si sanatoasa
Abordare holistica si multidisciplinara
Pregatire pentru viata, nu doar pentru scoala
Schimbare pozitiva in practici traditionale de crestere si ingrijire
PARTEA I: FUNDAMENTELE SI ARGUMENTELE POLITICILOR SI PROGRAMELOR DE EDUCATIE TIMPURIE
CAPITOLUL I: Educatia timpurie sau programe educative pentru copilaria mica
I. 1. Educatia timpurie ca domeniu multiplu si nou de studiu si actiune13
I. 2. Educatia timpurie – forme si componente14
I. 3. Educatia timpurie in cadrul educatiei pentru toti si a educatiei incluzive14
I. 4. Definitia educatiei timpurii in contextul ingrijirii timpurii pentru dezvoltare18
I. 5. Educatia la varstele mici ca obiectiv al politicilor internationale21
I. 6. Caracteristicile si nevoile de dezvoltare ale copiilor27
I. 7. Stimularea ca specific al dezvoltarii la varstele mici31
I. 8. Tendinte si statistici32
CAPITOLUL II: Studii, cercetari si programe in domeniul varstelor mici si prescolare
II. 1. Cercetarea stiintifica asupra varstelor mici ale copilului si studiile de dezvoltare prenatala (psihologia fetusului)39
II. 2. Studii privind importanta copilariei mici asupra scolarizarii si a conditiei sociale44
II. 3. Relatiile sociale in copilaria mica45
II. 4. Studii despre imaginea de sine, respectul de sine si increderea in fortele proprii54
II. 5. Studii de nutritie si alimentatie57
II. 6. Studii si orientari privind constructia si eficienta programelor sociale adresate micii copilarii si dezvoltarea teoriei privind educatia timpurie58
II. 7. Studii si politici sociale incluzive privind indicatorii si reperele copilariei68
CAPITOLUL III: Repere normative si principii ale programelor pentru educatie timpurie
III. 1. Educatia copiilor mici intre tendinte si valori77
III. 2. Modele explicative ale dezvoltarii: modelul ecologic si cel al situatiilor de risc79
III. 3. Principiile generale pe care se bazeaza programele de educatie timpurie82
III. 4. Relatia dintre educatia timpurie si educatia prescolara89
III. 5. Dimensiunile unui proiect de program bazat pe individualizare si abordare timpurie a educatiei91
III. 6. Principiile metodologice propuse in cresa si gradinita in perspectiva educatiei timpurii93
III. 7. Evaluarea programelor de educatiei timpurie97
III. 8. Educatoarea si alti profesionisti in programul de educatie timpurie din gradinita99
CAPITOLUL IV: Dezvoltarea copilului: dimensiunile proceselor de educatie timpurie in favoarea dezvoltarii
IV. 1. Programele creselor si gradinitelor in favoarea dezvoltarii copiilor103
IV. 2. Dezvoltarea copilului mic104
IV. 3. Principiile dezvoltarii copilului105
IV. 4. Modele teoretice de stadii si etape de dezvoltare a copilului107
IV. 5. Dezvoltarea holistica110
IV. 6. Dezvoltarea embrionului pana la nastere110
IV. 7. Momentul nasterii111
IV. 8. Dezvoltarea dupa nastere111
IV. 9. Dezvoltarea in cursul primilor trei ani112
IV. 10. De la 3 la 6 ani113
IV. 11. Situatii de risc pentru dezvoltarea copilului mic114
IV. 12. Aspecte ale dezvoltarii sociale la copilul mic115
IV. 13. Interactiunea cu adultul ca baza a dezvoltarii limbajului119
IV. 14. Alfabetizarea emotionala121
IV. 15. Experienta copilului ca experienta de relatie124
IV. 16. Probe si testecare evalueaza dezvoltarea copilului mic124
IV. 17. Programul Portage125
IV. 18. Repere de dezvoltare in cadrul educatiei timpurii in Romania130
IV. 19. Adaptarea programului educativ din cresa si gradinita pentru dezvoltarea personalitatii 134
IV. 20. Componentele personalitatii – un model pentru programele educationale timpurii134
IV. 21. Programul de educatie timpurie – ca program adecvat dezvoltarii copilului136
PARTEA A II A: ANALIZA SI DEZVOLTAREA PRACTICILOR IN EDUCATIA TIMPURIE
CAPITOLUL V: Sprijin educational pentru dezvoltare prin cunoastere si individualizare
V. 1. Cunoasterea copilului in cresa si gradinita pentrustimularea dezvoltarii sale holistice142
V. 2. Individualizarea ca proces de sprijin a dezvoltarii159
Anexa 1167
CAPITOLUL VI: Perspective de abordare a jocului in educatia timpurie
VI. 1. Importanta jocului la copilul mic si prescolar177
VI. 2. Dimensiunile jocului182
VI. 3. Tipurile de joc in evolutia copilului182
VI. 4. Rolul parintilor in joc185
VI. 5. Primele jocuri sau specificul jocului la copilul mic186
VI. 6. Jocul in programul de cresa/ gradinita189
CAPITOLUL VII: Rolul amenajarii spatiului educational in dezvoltarea copilului mic si prescolar
VII. 1. Rolul mediului fizic in dezvoltarea copilului198
VII. 2. Mediul fizic din familie202
VII. 3. Importanta amenajarii spatiului educativ din cresa/ gradinita204
VII. 4. Ce sunt ariile de stimulare? 207
VII. 5. Organizarea practica a spatiului educativ prin arii de stimulare210
VII. 6. Ocazii de joc – ocazii de invatare si dezvoltare prin ariile de stimulare211
VII. 7. Tipuri de arii de stimulare214
VII. 8. Chestionar pentru evaluarea organizarii salii de grupa231
VII. 9. Avantajele ariilor de stimulare232
VII. 10. Rolul educatoarei in amenajarea spatiului educativ233
VII. 11. Materialele folosite237
VII. 12. Sugestii pentru alegerea jucariilor si a materialelor didactice238
CAPITOLUL VIII: Imaginea de sine si stima de sine in educatia timpurie
VIII. 1. Educatia timpurie si imaginea de sine241
VIII. 2. Identitate si constructia sinelui la copil241
VIII. 3. Relatia dintre dezvoltarea sinelui si apartenenta la copilul mic242
VIII. 4. Relatia dintre dezvoltarea personala si increderea de sine244
VIII. 5. Imaginea de sine, increderea in sine si respectul sau stima de sine245
VIII. 6. Procesul de construire a imaginii de sine247
VIII. 7. Imaginea de sine sanatoasa si imaginea de sine deficitara249
VIII. 8. Un model al indicatorilor imaginii de sine in primii ani de viata251
VIII. 9. Factorii care influenteaza invatarea sinelui252
VIII. 10. Premisele respectului de sine253
VIII. 11. Conceptul de stima de sine si analiza sa teoretica255
VIII. 12. Componentele stimei de sine258
VIII. 13. Atitudinile parentale si stima de sine258
VIII. 14. Activitatile pentru formarea increderii de sine in cresa si gradinita259
VIII. 15. Recomandari practice si cerinte fata de educatori262
VIII. 16. Experienta de viata si respectul de sine265
CAPITOLUL IX: Raspunsul la cerintele educationale speciale in programul de educatie timpurie
IX. 1. Concepte cheie270
IX. 2. Diversitate si diferente in dezvoltare271
IX. 3. Cerinte educationale si cerinte educationale speciale272
IX. 4. Atitudinea fata de copiii cu CES273
IX. 5. Perspectiva pozitiva asupra copiilor cu CES274
IX. 6. Situatiile de risc pentru dezvoltarea copiilor275
IX. 7. Imaginea de sine la copilul cu dizabilitati si/ sau alte CES276
IX. 8. Acoperirea nevoilor speciale de educatie la varstele timpurii277
IX. 9. Teze fundamentale in tratarea CES la varstele mici279
IX. 10. Istoricul interventiilor educationale asupra copiilor cu CES279
IX. 11. CES in cresa/ gradinita – directii de actiune282
IX. 12. Recomandari in planificarea activitatilor284
IX. 13. Semnele de risc la copiii mici, de la 0 la 2 ani286
IX. 14. Un instrument de evaluare a comportamentelor semnificative ale copiilor in copilaria mica (0-2 ani)286
IX. 15. Instrumente pentru evaluarea timpurie a CES in gradinita289
IX. 16. Rolul educatoarei in evaluarea si lucrul cu copiii cu CES290
IX. 17. Cine sprijina educatoarea in activitatea cu copiii cu CES? 293
IX. 18. Cum folosim progamul de educatie timpurie in problematica copiilor cu CES294
IX. 19. Pasii abordarii unei educatii de calitate, incluzive la nivelul cresei/ gradinitei295
CAPITOLUL X: Parteneriatul educational
X. 1. Familia ca mediu primar de socializare299
X. 2. Familia si educatia copiilor300
X. 3. Parintele bun sau competenta parentala304
X. 4. Stadiile de dezvoltare ale competentei parentale306
X. 5. Stilul educativ in familie307
X. 6. Parteneriatul educational in favoarea dezvoltarii copilului309
X. 7. Parteneriatul educational ca relatie si ocazie de dezvoltare pentru participanti310
X. 8. Parteneriatul educational ca atitudine311
X. 9. Partenerii actiunilor educative313
X. 10. Modelul teoretic al parteneriatului314
X. 11. Parteneriatul dintre parinti si educatori pentru a creste realizarile/ performantele copilului/ elevului315
X. 12. Imputernicirea317
X. 13. Implicarea parintilor317
X. 14. Argumente si forme de implicare a parintilor in educatia formala318
X. 15. Modele ale unui parteneriat efectiv si eficient324
X. 16. Conditiile parteneriatului328
X. 17. Un cadru de masurare calitativa a parteneriatului in educatia timpurie331
X. 18. Concluzii practice pentru parteneriatul in educatia timpurie337
X. 19. Cand se stabileste colaborarea337
X. 20. Informarea parintilor338
X. 21. Rezolvarea conflictelor cu parintii339
X. 22. Tipuri de activitati cu parintii341
X. 23. Strategii de sprijin pentru familii in luarea deciziilor privitoare la copil342
X. 24. Centrele de Resurse pentru Parinti343
X. 25. Materiale necesare in CRP344
X. 26. Comunitatea educativa346
X. 27. Structuri de sprijin pentru copil, familie si educatori347
BIBLIOGRAFIA LUCRARII350
Specificatii
Brand | DZC |
Recenzii
Intrebari si raspunsuri
Informatii
TRANSPORT GRATUIT
La comenzi de peste 300 lei
VERIFICARE COLET
Deschiderea coletului la livrare
LIVRARE IN 24 H
Livrare la nivel national
POLITICA DE RETUR
Retur in termen de 30 zile
Imaginile produselor de pe site au caracter orientativ si sunt afișate cu titlu de prezentare. Depunem toate eforturile necesare pentru a ne asigura că informațiile pe care vi le oferim sunt corecte și complete, însă va rugăm să consultați întotdeauna ambalajul produsului. Producătorii pot modifica ambalajul fără o înștiințare prealabilă, astfel că nu suntem răspunzători de eventuale diferențe (culoare, formă, aspect) între imaginea afișată pe site și cea a produsului livrat.