Inapoi

Rolul neurostiintei cognitive in cercetarea si modelarea comportamentului consumatorului - Mihai Anghel

Cod produs: 9786062819668
0
Brand
Universitara
Anul publicarii 2025
Numar pagini 196
Limba Romana
Gen Stiinte
Vezi toate specificatiile
PRP: 60.00 Lei
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
54.00 Lei
Nu este in Stoc
Lasa-ne mailul si te anuntam cand produsul intra inapoi in stoc
Completeaza adresa de email

Descriere

In societatea bazata pe consum, comportamentul consumatorului reprezinta un domeniu de mare interes pentru actantii economici din cadrul diverselor companii, mai ales in situatia in care scopul companiei este aducerea produsului/produselor in fata grupurilor tinta. Prin urmare, interventiile companiilor in sfera marketingului sunt concentrate asupra identificarii unor actiuni specifice care sa contribuie la modelarea comportamentului consumatorului cu scopul cresterii ratei de achizitie a produsului/ produselor. In acest cadru, se configureaza urmatorul palier retoric: spatiul comercial ofera modele eficiente de strategii de implementare a procesului de vanzare? Care este cea mai buna strategie care duce la cresterea vanzarilor? Cum anume poate fi influentat comportamentul de consum? Care sunt mecanismele emotionale care sustin procesul decizional in achizitionarea produsului? Cine influenteaza decizia de cumparare? Decizia in achizitia unui produs este actiune obiectivata si controlata la nivel emotional, cognitiv sau rational? 
Lucrarea,, Rolul neurostiintei cognitive in cercetarea si modelarea comportamentului consumatorului” are ca scop proiectarea unui model explicativ al tiparului comportamental al consumatorului in contextul paradigmei neurostiintei cognitive. Demersul investigativ a vizat, pe de o parte, o cercetare teoretica bazata pe analiza literaturii stiintifice din domeniile: marketing, sociologie, economie, psihologie si al instrumentelor digitale cu potential de aplicatii in domeniul economiei iar, pe de alta parte, pe o cercetare concreta, aplicativa a comportamentului consumatorului valorificand paradigma neurostiintei cognitive. Pentru aceasta, au fost proiectate urmatoarele obiective: analiza comportamentului consumatorului din perspectiva paradigmei neurostiintei cognitive; identificarea unui set de caracteristici psihologice care pot fi transpuse sub forma unei diagrame lingvistice care sa contina tiparele descoperite; elaborarea unei metode de analizare a setului de tipare NLP aplicabila intr-un  context predefinit. Cercetarea este mixta, de tip calitativ si cantitativ. In urma analizarii rezultatelor a fost proiectat un model de identificare si analiza a tiparelor de consum in functie de anumite variabile psiho-emotionale. Valorificarea rezultatelor de cercetare a constat in proiectarea si modelarea un produs de tip software care va putea genera tiparul motivational „client-tip” indiferent de contextul in care se prezinta cele doua parti analizate. In procesul de analiza si de interpretare a rezultatelor cercetarii sunt evidentiate limitele cercetarii. In urma cercetarii realizate si a informatiilor culese din literatura de specialitate, s-a concluzionat faptul ca rezultatele obtinute pot fi valorificate in crearea unui produs comercial care poate sa poata fi tranzactionat pe piata libera. Acest produs este de natura digitala, un software care integreaza mai multe platforme tehnologice precum inteligenta artificiala si machine learning, cu scopul de a putea genera tiparele comunicationale si motivationale are consumatorilor cercetati. Tehnica client-tip este de mare actualitate si reprezinta viitorul cercetarilor de piata acolo unde dispozitivele cu electroencefalograma si imagistica prin rezonanta magnetica functionala nu pot sa fie utilizate la scara larga. Au constituit resurse de documentare materiale extrase din literatura stiintifica actuala, vizibila in platformele stiintifice si bibliotecile digitale (Clarivate Analytics-Web of Science, SAGE, Elsevier, Procedia Social & Behavioral Science, s. a.
In capitolul 1, intitulat,, Comportamentul consumatorului in contextul explicatiei neurostiintifice” sunt analizate aspectele teoretice si interpretative privind relatia dintre marketing-psihologie si neurostiinte, sunt inventariate instrumentele de cercetare neurostiintifice in contextul importantei si caracteristicilor acestora privind decriptarea comportamentului uman la diferiti stimuli, relatia dintre neurostiinta cognitiva si cea care explica dimensiunile emotiilor cu aplicatii in domeniul cercetarii comportamentului consumatorului. 
Capitolul 2, intitulat,, Modelarea comportamentului consumatorului - paradigme explicative” este destinat explicatiilor referitoare la comportament individual, social si colectiv, dar si factorii care influenteaza modelarea acestuia. Sunt analizate urmatoarele paradigme: paradigma psihologica, paradigma neurostiintei cognitive, paradigma sociologica, paradigma culturala, paradigma economica. In acest cadru, explicatiile teoretice au vizat abordarea interdisciplinara si trans-disciplinara integrand informatii din diferite domenii stiintifice precum: psihologie, sociologie, cercetare neurostiintifica, economie. Un subcapitol separat a fost alocat si paradigmei neurostiintei cognitive, subiect central al acestei lucrari in care a fost efectuat un studiu meta-analitic asupra cercetarii in domeniul neuromarketingului, integrand in strategia de cercetare aplicatii software de tipul VosViewer (metoda bibliometrica). Revizuirea literaturii de specialitate a valorificat baza de date de cercetare Web of Science. Diagramele rezultate in urma prelucrarii datelor de cercetare au evidentiat o reprezentare ampla a subiectului cercetat, diferite ipostaze de interpretare si o multime de covariatii ale variabilelor de cercetare din diferite perspective.
In Capitolul 3, intitulat,, Comportamentul consumatorului si Programarea Neurolingvistica” sunt prezentate si analizate atat definitiile,, programarii neurolingvistice”, considerand sistemul VAK (vizual, auditiv, kinestezic) denumit de altfel si sistem de reprezentare cat si profilul lingvistic si comportamental Lab Profile. Sunt descrise urmatoarele categorii de tipare: inovator/ cercetator, pozitiv/negativ, influentator/informator, doctor/soldat, detalii/ansamblu. Tot in cadrul acestui capitol sunt precizate explicatiile asupra strategiei de modelare a comportamentului consumatorilor, un subcapitol distinct fiind proiectat in contextul variabilei de programare neurolingvistica.
Modelarea comportamentului consumatorului din perspectiva neuromarketingului genereaza o serie de exemplificari desprinse din literatura stiintifica care au fost selectate ca fiind sugestive cu privire la modul in care pot fi  inregistrate diferite reactii emotionale ale organismului la diferiti stimuli. Se remarca in mod deosebit subcapitolul destinat,, Ipotezei markerului somatic” deosebit de relevant pentru cercetarea neurolingvistica. 
Capitolul 4, intitulat,, Modelarea comportamentului consumatorului - metode si tehnici” are ca scop descrierea de  metode si tehnici de modelare a comportamentului consumatorului in contextul paradigmei neurostiintei cognitive. Identificarea tehnicilor de modelare a comportamentului consumatorului s-a realizat pe baza indicatorilor care descriu designul modelarii, si anume: componenta emotionala, procesul de negociere, meta programele.  Descrierea tehnicilor de modelare a comportamentului consumatorilor integreaza elementele descriptive ale NLP, conditiile de aplicare si utilizare ale acestora precum si importanta utilizarii lor in strategiile de marketing.
Registrul tehnicilor de modelare a comportamentului consumatorului este completat de  analiza metodelor specifice procesului de manipulare si auto manipulare, de efectele utilizarii acestor metode in contextul modelarii comportamentului consumatorului, de principiile care explica modelarea comportamentului consumatorilor. De asemenea, s-a realizat o colectie de studii de caz bazate pe diferite tehnici de cercetare a modelarii comportamentului consumatorului cu scopul de a contura o explicatie privind factorii care influenteaza modelarea comportamentului consumatorului.
In selectia studiilor de caz desprinse din literatura de specialitate s-a avut in vedere modul in care sunt descrise tehnicile utilizate in modelarea comportamentului consumatorului.
Capitolul 5, intitulat,, Rolul neurostiintei cognitive in cercetarea si modelarea comportamentului consumatorului” reprezinta partea de cercetare a lucrarii. In argumentarea scopului cercetarii este surprinsa importanta cercetarii, din doua perspective si anume: a facilitarii identificarii unui model de identificare si analiza a tiparelor de consum in functie de anumite variabile psiho-emotionale care, la randul lor, sa sprijine crearea unui produs de tip software care sa permita generarea tiparelor „client-tip” indiferent de contextul in care acesta exista.
Modelul de cercetare proiectat valorifica tipologia cercetarii de tip calitativ si cantitativ integrand exemple variate ale instrumentelor de cercetare utilizate in colectarea, analiza si interpretarea datelor. In acord cu obiectivele cercetarii, investigatia s-a realizat dupa modelul cercetarii meta euristice, in trei etape succesive. In realizarea acesteia s-a apelat la investigatii de tip calitativ si cantitativ.
Lucrarea surprinde o ampla descriere a experimentului de marketing si integreaza date de cercetare colectate prin diferite metode (ancheta pe baza de chestionar, interviul structurat). Cercetarea a presupus realizarea a trei experimente de marketing bazate pe investigatia a trei dimensiuni: Structura de Programare Neurolingvistica genereaza un prim tipar comunicational (D1); in cea de a doua dimensiune de lucru (D2), grupul de respondenti a fost din nou evaluat pentru a putea reconfirma faptul ca tiparul este respectat; utilizand tehnica client-tip se va putea analiza impactul pe care il are asupra consumatorilor atunci cand acestia sunt pusi in fata pretului de achizitie (D3).
Concluziile cercetarii releva faptul ca tehnica client-tip este de mare actualitate si reprezinta viitorul cercetarilor de piata acolo unde dispozitivele cu electroencefalograma si imagistica prin rezonanta magnetica functionala nu pot sa fie utilizate la scara larga.
Analiza si interpretarea rezultatelor cercetarii au permis identificarea tiparelor,, client tip”. Concluziile cercetarii au constituit un preambul al capitolului urmator al lucrarii si au contribuit cu succes la proiectarea produsului de tip software.
Capitolul 6, care poarta denumirea de Valorificarea rezultatelor cercetarii. Produsul „Enigma”, vizeaza explicatii si constructii in contextul rezultatelor cercetarii, mai exact, maniera prin care informatiile cercetate si descoperite in cadrul aceste lucrari, fac posibil crearea unui produs nou de tip software care va purta numele de Enigma. Acest produs are potentialul de a oferi o noua perspectiva pentru cercetarile de neuromarketing si de neurostiinta.
Scopul principal al acestui noi produs digital este de a ajuta un cercetator sa stabileasca care este sistemul de reprezentare VAK-D al unei persoane sau al unui grup de oameni intr-un context predefinit si care este tiparul Lab Profile. In faza finala va fi prezentata o serie de recomandari de comunicare folosind principiile legilor manipularii. Prin creionarea unui astfel produs, scara la care poate sa fie folosit este vasta. In toate industriile unde se lucreaza cu publicul sau cu un grup de oameni, produsul Enigma va avea capacitatea de a decodifica limbajul utilizat de catre persoanele angrenate in conversatie si va oferi date lingvistice pentru determinarea compatibilitatii comunicationale. Pentru a putea realiza acest lucru, Enigma va fi un instrument digital care va contine un software de inteligenta artificiala si unul de machine learning.
In capitolul 7 sunt prezentate concluziile cercetarii Acestea sunt prezentate intr-un cadru extins valorificand metoda decupajului cercetarii. Sunt prezentate concluziile desprinse din cercetarea livresca, din cercetarea calitativa si cantitativa. In ceea ce reprezinta literatura de specialitate, a fost evidentiata importanta informatiilor culese care au contribuit la formarea cercetarii. Datele colectate si cercetate din literatura de specialitate au contribuit la planificarea si construirea unui set de studii de caz care au abordat problematica elementelor de neuromarketing. Rezultate studiilor de caz au constituit premise ale cercetarii si au avut un rol important in interpretarea rezultatelor cercetarii. Astfel, rezultatele cercetarii au permis valorificarea acesteia prin conceptualizarea si crearea unui software de inteligenta artificiala denumit Enigma.
In elaborarea lucrarii au fost utilizate numeroase resurse bibliografice si de data foarte recenta. A fost cercetata baza de date de articole stiintifice din platforma Clarivate Analytics, cat si articole de jurnal din literatura straina de specialitate, articole publicate in volumele conferintelor stiintifice internationale. Desi se constata o abundenta a publicatiilor destinate programarii neurostiintifice, acest domeniu ramane unul provocator pentru cercetatori in continuare. Cu cat explicatia neuro-fiziologica bazata pe evidente se modifica in contextul descoperirilor stiintifice cu atat pot aparea noi teorii si explicatii asupra modelarii comportamentului consumatorilor. Importanta acestei cercetari se va reflecta in urma utilizarii aplicatiei,, Enigma” care va putea decripta,, tiparul consumatorului”.
Informatiile din cadrul acestei lucrari pot prezenta interes pentru cei care activeaza in domeniul marketingului care isi doresc sa afle cum anume se poate decripta,, tiparul client” dar si pentru toti acei care doresc sa inteleaga mai mult cum anume explicam comportamentele de consum folosind explicatia teoretica a neuromarketingului. Lucrarea se incheie cu un capitol de concluzii generale.

Specificatii

Brand Universitara
Anul publicarii 2025
Numar pagini 196
Limba Romana
Gen Stiinte

Recenzii

0
0 review-uri
5 stele ( 0)
4 stele ( 0)
3 stele ( 0)
2 stele ( 0)
1 stea ( 0)
0 review-uri
cu achizitie verificata
0%
note pozitive
Detii sau ai utilizat produsul?
Spune-ti parerea acordand o nota produsului
Acorda o nota

    Intrebari si raspunsuri

    Completeaza numele
    Completeaza adresa de email
    Completeaza intrebarea
    Lasa o intrebare si in cel mai scurt timp vei primi un raspuns

    Informatii

    TRANSPORT GRATUIT

    La comenzi de peste 300 lei

    VERIFICARE COLET

    Deschiderea coletului la livrare

    LIVRARE IN 24 H

    Livrare la nivel national

    POLITICA DE RETUR

    Retur in termen de 30 zile

    Imaginile produselor de pe site au caracter orientativ si sunt afișate cu titlu de prezentare. Depunem toate eforturile necesare pentru a ne asigura că informațiile pe care vi le oferim sunt corecte și complete, însă va rugăm să consultați întotdeauna ambalajul produsului. Producătorii pot modifica ambalajul fără o înștiințare prealabilă, astfel că nu suntem răspunzători de eventuale diferențe (culoare, formă, aspect) între imaginea afișată pe site și cea a produsului livrat.

    Aboneaza-te la newsletter pentru a primi oferte!

    CONTACT

    Sediu social: Sos. Dudesti-Pantelimon, nr. 42,Cladirea Rams Center, sector 3, Bucuresti
    Telefon 1 : 0769222200
    Telefon 2 : 0766424242
    © 2019 - 2025 Grup Dzc