Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum
și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a
citi și a înțelege Politica de
Cookie, Politica de
Confidențialitate și Clauze și
Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și
condiții.
Teoreticieni de film scriitori sau profesionisti activi in lumea filmului au scris despre posibilitatea de a privi scenariul ca forma literara. George Garrett poet si romancier noteaza in introducerea unui volum de scenarii Aceasta remarcabila colectie de scenarii ar putea foarte bine sa reprezinte o veritabila manifestare a literaturii secolului 20 . Scriitorul Sam Thomas considera ca este important sa recunoastem si sa admitem ca scenariul pentru film in cele mai reusite forme ale sale poate si ar trebui sa fie considerat literatura in aceeasi masura ca un roman sau o piesa de teatru de mare insemnatate . Regizorul rus Andrey Tarkovsky afirma exact contrariul Nu privesc scenariul ca pe un gen literar. Intr adevar cu cat un scenariu este mai cinematografic cu atat mai putin poate pretinde un statut literar de sine statator in maniera in care o piesa de teatru o poate face atat de des. Si noi stim ca in practica niciun scenariu nu a fost vreodata la nivelul literaturii . Paul Schrader scenarist la Raging Bull si Taxi Driver celebrele filme regizate de Martin Scorsese a insistat spunand ca eu nu sunt un scriitor. Sunt scenarist adica jumatate de regizor . Iar regizorul suedez Ingmar Bergman admitea ca Filmul nu are nicio legatura cu literatura . In 1984 Gary Davis teoretician de film citat de Stevan Maras scrie desi anumite sectii de critica si de literatura engleza incep sa studieze filmul dintr o perspectiva literara nimeni nu prea stie ce sa faca cu scenariul . In prezent in continuare subiectul nu a fost transat. Lucrand ca scenarist in Romania am co semnat alaturi de Oana Rasuceanu si Iulia Rugina lungmetrajele Love Building Alt Love Building si Breaking News mediu metrajul Captivi de Craciun si scurtmetrajele Sa mori de dragoste ranita Buna Cristina Pa Cristina si cel mai recent E. T. a fost aici pentru care am semnat si regia m am regasit deseori in discutii despre specificitatea scenariului si despre posibilitatea incadrarii acestuia in specia literara. Sentimentul meu inainte de a incepe un demers academic in acest sens a fost nu numai ca scenariul nu este o specie literara dar ca marea majoritate a profesionistilor activi din industria filmului au aceeasi opinie. Abordand subiectul am inteles ca lucrurile sunt mult mai nuantate decat credeam iar parerile de multe ori contradictorii despre aceasta tema pertinente de fiecare parte se datoreaza complexitatii problematicii discutate. Este scenariul o forma literara este o intrebare la care teoreticienii practicienii sau criticii de film au incercat sa raspunda inca de la aparitia acestei forme de text iar un enunt categoric si unanim acceptat nu a fost pana acum formulat. Citind despre tema am inteles ca din punctul de vedere al unui cineast subiectul este batatorit iar caile posibile de parcurs reprezinta de fiecare data o fundatura. In lucrarea de fata imi doresc abordarea problematicii dintr o perspectiva noua care nu a fost pana acum luata in calcul. Doi teoreticieni de film Barbara Korte si Ralf Schneider afirma Un text poate fi considerat literatura sau nu ca urmare a felului in care el este de comunitatea literara si de institutiile literare . Teoreticienii de film au cercetat posibilitatea analizei unui scenariu din punct de vedere literar dar tema nu a fost tratata in sens invers din punctul de vedere al unui literat scenariul privit ca specie artistica. Am absolvit Universitatea de Arta Teatrala si Cinematografica I. L. Caragiale un mediu universitar unde se studiaza constant domeniul si unde de altfel si profesez fiind lector universitar la sectia de scenaristica. Cu toate acestea imi propun ca studiul de fata sa fie facut in sens invers dinspre literatura inspre scenariu. Luand in calcul formatia mea de scenarist cunostintele din domeniu pe care le am dobandit in urma mai multor ani de scriere de scenarii o parte dintre acestea chiar publicate si de predare a scenaristicii imi propun sa gandesc precum un literat. Un cineast care isi propune un studiu dinspre literatura spre scenariu pentru a gasi noi nuante si perspective asupra unui subiect pana acum de cele mai multe ori abordat in sens invers.
Lasa o intrebare si in cel mai scurt timp vei primi un raspuns
Informatii
TRANSPORT GRATUIT
La comenzi de peste 300 lei
VERIFICARE COLET
Deschiderea coletului la livrare
LIVRARE IN 24 H
Livrare la nivel national
POLITICA DE RETUR
Retur in termen de 30 zile
Imaginile produselor de pe site au caracter orientativ si sunt
afișate cu titlu de prezentare. Depunem toate eforturile necesare pentru a ne asigura că
informațiile pe care vi le oferim sunt corecte și complete, însă va rugăm să consultați întotdeauna
ambalajul produsului. Producătorii pot modifica ambalajul fără o înștiințare prealabilă, astfel că
nu suntem răspunzători de eventuale diferențe (culoare, formă, aspect) între imaginea afișată pe
site și cea a produsului livrat.
Pachetul a fost adaugat in cos!
Aboneaza-te la newsletter pentru a primi oferte!
CONTACT
Sediu social: Sos. Dudesti-Pantelimon, nr. 42,Cladirea Rams Center, sector 3, Bucuresti