Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum
și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a
citi și a înțelege Politica de
Cookie, Politica de
Confidențialitate și Clauze și
Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și
condiții.
Mi s-a solicitat de atatea ori cu insistenta de catre publicul meu cititor sa dezbat relatia dintre figura traditionala a lui Cristos si simbolurile naturale ale entitatii, adica ale Sinelui, incat m-am decis in cele din urma sa ma indeletnicesc cu aceasta sarcina. […] Cred si ca stiu ce responsabilitate imi asum atunci cand, continuand intr-o oarecare masura procesul istoric de receptare, adaug numeroaselor amplificari simbolice ale figurii lui Cristos o alta, psihologica, sau chiar — asa cum ar putea sa para — cand reduc simbolul lui Cristos la o imagine psihica a totalitatii. Insa il rog pe cititorul meu sa nu uite ca nu emit profesiuni de credinta si nici nu compun scrieri cu tendinta, ci reflectez cum am putea sesiza unele lucruri din perspectiva constiintei moderne; si anume lucruri pe care le consider demne de a fi intelese si care se afla in mod evident in pericolul de a fi inghitite de haul incomprehensiunii si al uitarii; in sfarsit, lucruri a caror intelegere ar veni mult in ajutor dezorientarii ce caracterizeaza conceptia noastra despre lume, printr-o limpezire a fundalurilor si fundamentelor psihice. C. G. Jung
*** Arhetipul Sinelui (Selbst), care se refera la totalitatea integrata armonic a potentialitatilor psihice ale individului, un adevarat arhetip al arhetipurilor, a focalizat preocuparile lui Jung din ultimele decenii ale vietii sale creatoare. Volumul de fata, a carui prima editie a aparut in 1951, ii este consacrat in intregime. Realizarea Sinelui reprezinta scopul dezvoltarii fiecarui individ si presupune confruntarea cu contrariile si armonizarea lor, procesul de ajungere la Sine fiind denumit de Jung «individuatie». Desi unul dintre simbolurile Sinelui este Dumnezeu, ceea ce ar putea sugera ideea ca inspiratia conceptului este teologica, psihanalistul elvetian insista ori de cate ori are ocazia asupra surselor sale empirice: psihiatrice, psihanalitice si culturale. Vasile Dem. Zamfirescu
Cum simbolurile sunt singura modalitate de legatura intre inconstientul colectiv si constient, este indispensabil sa li se povesteasca copiilor basme si legende, iar adultilor sa li se transmita cunostinte religioase; doar in felul acesta mesajul inconstientului poate fi integrat de catre constient. In caz contrar, energia inconstientului se investeste in continuturi constiente neinsemnate, accentuandu-le intensitatea pana la niveluri patologice. Astfel se nasc, dupa Jung, fobiile, obsesiile, idiosincrasiile, reprezentarile ipohondrice, perversitatile intelectuale. De aici importanta gandirii simbolice, vehicul al comunicarii cu lumea inconstienta din noi, in cadrul careia reprezentarile religioase ocupa o pozitie centrala. Vasile Dem. Zamfirescu
Carl Gustav Jung a fost medic, psiholog si psihiatru elvetian, fondatorul psihologiei analitice.
A facut studii de medicina generala si psihiatrie la Basel, a fost profesor la Facultatea de Medicina din Zürich si medic-sef la clinica psihiatrica universitara Burgholzli. Este cu precadere interesat de psihoterapia clinica si, concomitent, de cercetarea experimentala si teoretica. Intre 1907 si 1912 colaboreaza intens cu Freud, acesta avand o influenta decisiva asupra lui Jung. Este atras in special de cercetarile acestuia legate de isterie si de vise. Ruptura cu Freud este marcata de aparitia lucrarii Wandlungen und Symbole der Libido (1912), in care Jung incearca o largire a orizontului de interpretare freudian si o implicita critica a acestuia. Aceasta ruptura il va duce la elaborarea unui sistem propriu de interpretare psihanalitica, axat pe reintroducerea culturii ca dimensiune fundamentala a omului si pe un ansamblu de concepte noi, deduse din experienta clinica.
CUPRINS:
Cuvant inainte
I Eul
II Umbra
III Syzygy: animus si anima
IV Sinele
V Cristos, un simbol al Sinelui VI Sub semnul pestilor
VII Profetia lui Nostradamus
VIII Despre semnificatia istorica a pestelui
IX Ambivalenta simbolului pestelui
X Pestele in alchimie 1. Meduza 2. Pestele 3. Simbolul cathar al pestelui
XI Interpretarea alchimica a pestelui XII Generalitati cu privire la psihologia simbolisticii crestin-alchimice XIII Simboluri gnostice ale Sinelui XIV Structura si dinamica Sinelui XV Cuvant de incheiere
Anexe Bibliografie Indice de nume Indice de termeni
*Prezenta editie a volumului intitulat Aion. Contributii la simbolistica Sinelui, aparut initial ca volumul al noualea al seriei de Opere complete, revine la numerotarea editiei originale, respectiv 9/2. Cele doua editii sunt identice in ce priveste continutul.
Lasa o intrebare si in cel mai scurt timp vei primi un raspuns
Informatii
TRANSPORT GRATUIT
La comenzi de peste 300 lei
VERIFICARE COLET
Deschiderea coletului la livrare
LIVRARE IN 24 H
Livrare la nivel national
POLITICA DE RETUR
Retur in termen de 30 zile
Imaginile produselor de pe site au caracter orientativ si sunt
afișate cu titlu de prezentare. Depunem toate eforturile necesare pentru a ne asigura că
informațiile pe care vi le oferim sunt corecte și complete, însă va rugăm să consultați întotdeauna
ambalajul produsului. Producătorii pot modifica ambalajul fără o înștiințare prealabilă, astfel că
nu suntem răspunzători de eventuale diferențe (culoare, formă, aspect) între imaginea afișată pe
site și cea a produsului livrat.
Pachetul a fost adaugat in cos!
Aboneaza-te la newsletter pentru a primi oferte!
CONTACT
Sediu social: Sos. Dudesti-Pantelimon, nr. 42,Cladirea Rams Center, sector 3, Bucuresti