Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum
și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a
citi și a înțelege Politica de
Cookie, Politica de
Confidențialitate și Clauze și
Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și
condiții.
Experienta terapeutilor care folosesc jocul cu copiii reprezinta o resursa de idei, in mare parte nefolosita, pentru imbunatatirea practicii terapiei prin joc. In acest al doilea volum de tehnici de joc, terapeuti renumiti prezinta alte 101 tehnici favorite utilizate in lucrul cu copiii, descriind scopul urmarit si ilustrand prin exemple modul in care acestea pot fi puse in practica.
Cititorul poate descoperi: tehnici ale imaginatiei, care includ folosirea imageriei ghidate si a imaginatiei; tehnici narative, care ilustreaza folosirea diverselor jocuri si metode pentru a imbunatati comunicarea verbala a copiilor; tehnici ale artelor expresive, care includ diversele procedee folosite in arta pentru a‑i ajuta pe copii sa faca fata traumelor si tulburarilor; tehnici ale jocului cu marionete, care ajuta la exprimarea emotiilor conflictuale; tehnici cu jucarii si obiecte de joaca, ce ilustreaza modul in care acestea sunt utile in jocul terapeutic; tehnici ale jocului in grup, care includ diverse metode folosite in contexte de grup.
Acest volum se adreseaza atat psihologilor care lucreaza cu copii, cat si celor specializati in alte domenii – asistenta sociala, psihologie, psihoterapie, dezvoltarea copilului, terapie recreationala si psihiatrie –, precum si parintilor si educatorilor.
Heidi Kaduson, specializata in interventia psihologica pentru copii, este director al Institutului de Formare in Terapia prin Joc din comitatul Monroe, statul New Jersey.
Charles Schaefer este profesor emerit de psihologie la Fairleigh Dickinson University (New Jersey) si cofondator al Asociatiei pentru Terapia prin Joc din SUA.
Jocul este activitatea naturala a copilariei si, posibil, cea mai eficienta modalitate de invatare. De fapt, jocul este un exercitiu pentru viata reala, oferind suficienta elasticitate pentru a raspunde oricarui numar de evenimente, oameni si situatii. Desi copilul stie ca jocul nu este real, intr‑un fel acesta capata proportii reale. Jocul asigura exersarea in siguranta a comportamentelor cu posibilele consecinte intrinseci din care copilul invata. Jocul asigura dezvoltarea empatiei, prin intermediul jocului de rol si al exersarii comportamentale. Numeroasele nuante si culori ale jocului ofera un infinit numar de posibilitati de exersare si invatare, care nu ar putea fi accesibile prin alte modalitati. M. Boultinghouse
Metaforele ne ajuta sa utilizam cunostintele sau experientele deja traite pentru a conferi sens noilor experiente. Aplicarea directa a „metaforei terapeutice" prin intermediul naratiunii produce rezultate terapeutice. In general, povestea este o tesatura complexa de observatii, invataminte, intuitii si obiective care‑i transmit copilului un mesaj important. Nu este necesar ca cei mici sa incerce sa traga concluzii din povestea care le este prezentata; ei patrund cu usurinta in lumea ei, prin puterea imaginatiei. Aceasta puterea imaginatiei reprezinta elementul schimbarii si al vindecarii. Metaforele povestii activeaza imaginatia copilului cu scopul vindecarii prin putere, cunoastere de sine si transformare. J. A. Marvasti
Cuprins
Prefata
Sectiunea intai. Tehnicile imaginatiei 1. De‑a bebelusul Charles E. Schaefer 2. Folosirea imageriei ghidate pentru a intensifica procesul terapiei prin joc Kevin O’Connor 3. Tufa de trandafiri Violet Oaklander 4. Sa ne prefacem ca stim cum se face S. Eileen Theiss
Sectiunea a doua. Tehnicile narative 5. Cuvinte pentru emotii Heidi Gerard Kaduson 6. Cartile de joc pentru povesti Norma Y. Leben 7. Tehnica narativa cu ajutorul fetrului Linda Mattingly 8. Cutia cu insigne Jo Ann L. Cook 9. Tehnica narativa cu ajutorul computerului N. E. Brewer 10. Folosirea metaforelor, a basmelor si a povestilor in psihoterapia copiilor Jamshid A. Marvasti 11. Metaforele verbale sau prin arta pentru copiii care traiesc pierderea Glenda F. Short 12. Ghiceste cuvantul din poveste Mary Repp 13. Povestea esarfei Steve Harvey 14. Tehnica narativa cu ajutorul obiectelor Jackie K. Frederiksen
Sectiunea a treia. Tehnici din artele expresive 15. Tehnica desenului inainte si dupa Donna Cangelosi 16. Baloanele cu emotii Glenda F. Short 17. Arta magica 94 Ruby Walker 18. Desenul cu ghemul de lana Norma Y. Leben 19. O lume din lut Lynn B. Hadley 20. Visele urate L. G. Agre 21. Placinta personalitatii Tara M. Sinclair 22. Harta vietii 117 Glenda F. Short 23. Jocul de‑a arta Lynn B. Hadley
24. Gloop: tratarea deprivarii senzoriale Neil Cabe 25. Tehnica squiggle cu lut Richard Frankel 26. Plastilina de tip Play‑doh Lynn B. Hadley 27. Busola interioara Aimee H. Short 28. Retusuri 143 Sheri Saxe 29. Linia verticala in mijlocul paginii Dolores M. Conyers 30. Crearea unei comunitati Nancy H. Cochran 31. Contururi de baieti si fete Barbara A. Turner 32. Jocul desenelor Stanley Kissel 33. Creierul afectiv in culori Sheldon Berger si Jonna L. Tyler 34. Arta mazgaliturilor Leslie Hartley Lowe 35. Copacul emotiilor Joyce Meagher 36. Construieste un tata Stazan K. Sina 37. Lutul sintetic in terapia prin joc Martha D. Young
Sectiunea a patra. Tehnici de folosire a jocurilor 38. Jocul de dame: cu reguli sau fara reguli L. G. Agre 39. Invinge cronometrul Heidi Gerard Kaduson 40. Jocul „Nu sparge gheata" si emotiile neplacute Donna Cangelosi 41. Alege un betisor Barbara McDowell 42. Jocul de‑a hotii Steve Harvey 43. Consecinte: cum sa ajungem la adolescentul opozant Neil Cabe 44. De‑a v‑ati ascunselea in terapia prin joc John Allan si Mary Anne Pare 45. Spionul si pungasul Bria Bartlett‑Simpson 46. Jocul de biliard: ajutandu‑i pe copii sa treaca dincolo de bila opt Stanley Kissel 47. Emotiile care se prabusesc: facilitarea relatiei de consiliere pentru copii Christina Mattise 48. Creeaza‑ti propriul joc de societate Sandy Carter 49. Jocul de sah ca metafora pentru alegerile de viata Leslie Hartley Lowe
Sectiunea a cincea. Tehnici ale jocului cu marionete 50. Battaro si casa marionetelor Martha J. Harkin 51. Tehnica marionetelor-pivot pentru deget Jo Ann L. Cook 52. Construieste‑ti o marioneta Anne Blackwell 53. Folosirea unei marionete pentru crearea unui client simbolic Carolyn J. Narcavage 54. Teatrul de papusi Marie Boultinghouse 55. Pe de‑o parte... si pe cealalta parte Christina Mattise
Sectiunea a sasea. Tehnici cu jucarii si obiecte de joaca 56. BodySox 305 Kimberly Dye 57. Papusa Eu 308 Jessica Stone‑Phennicie 58. Sa rupem hartia! Kathy Daves 59. Jocul de‑a furia Patricia Davidson 60. Sculptura 321 Michael Cascio 61. Tehnica covorului fermecat Dolores M. Conyers 62. Sarpele 330 Alan Lobaugh 63. Tehnica biberonului Diane Murray 64. Tehnica tricoului Nancy H. Cochran 65. Tehnica albumului de fotografii Sueanne Brown 66. Turnul furios Sheri Saxe 67. Baloanele furiei Tammy Horn 68. Tehnica cutiei cu ingrijorari Debbie S. Jones 69. Orasul de carton Berrell Mallery si Randall Martin 70. Solnitele‑ghicitori Judith Friedman Babcock 71. Cuburile Jenga si un aparat de fotografiat Catherine G. Tierney 72. Scutul de furie Teresa A. Glatthorn 73. Folosirea cartilor artizanale pentru a‑i pregati pe copii pentru traumele sau crizele previzibile Kevin O’Connor 74. Scala trairilor de furie Joyce Meagher 75. Tropaim si pocnim bule Cathy Wunderlich 76. Daramarea zidurilor furiei Jennifer Leonetti 77. Figurine Sylvia Fisher
Sectiunea a saptea. Tehnici de joc in grup 78. ElastaBlast Kimberly Dye 79. Activitate pentru coeziunea grupului Glenda F. Short 80. Capitanii de pe Avatar: o aventura spatiala pentru copiii care trec printr‑o perioada de schimbari Tara M. Sinclair 81. Dl Urat Mary May Schmidt
82. Grupul de marionete terapeutice Aileen Cunliffe 83. Spectacolul de marionete Glenda F. Short 84. Tehnica naratiunii comune prin intermediul jocului cu marionete in terapia de grup prin joc Mitch Jacobs
Sectiunea a opta. Alte tehnici 85. Folosirea desenelor despre amintirile timpurii pentru a facilita analiza stilului de viata pentru copiii aflati in terapie prin joc Harold M. Heidt 86. Figurina propriei persoane pentru jocul in cutia cu nisip L. Jean Ley si Jean Howze 87. Lista ingrijorarilor Richard Sloves 88. Albumul meu de bebelus Karen Pitzen 89. Fluierul sau flautul dulce Robert W. Freeman 90. Un nou inceput — ceremonia rochiei de mireasa Patricia B. Grigoryev 91. Terapia prin joc si animalele de companie Mary‑Lynn Harrison 92. Douasprezece versus una Mary May Schmidt 93. Terapeutul interior Patricia B. Grigoryev 94. Comentarii in direct David A. Snyder
95. Tehnica liniei timpului Jo Ann L. Cook 96. Procesul de incheiere a terapiei folosind metafora Teresa A. Glatthorn 97. Centrul emotiilor Helen E. Benedict 98. Tehnica aparatului de fotografiat de unica folosinta Jo Ann L. Cook 99. Folosirea animalelor in contextul terapiei prin joc S. Eileen Theiss 100. Plimbarea pentru a cumpara popcorn Allan Gonsher 101. Coterapia prin joc Ann C. Levinger
Lasa o intrebare si in cel mai scurt timp vei primi un raspuns
Informatii
TRANSPORT GRATUIT
La comenzi de peste 300 lei
VERIFICARE COLET
Deschiderea coletului la livrare
LIVRARE IN 24 H
Livrare la nivel national
POLITICA DE RETUR
Retur in termen de 30 zile
Imaginile produselor de pe site au caracter orientativ si sunt
afișate cu titlu de prezentare. Depunem toate eforturile necesare pentru a ne asigura că
informațiile pe care vi le oferim sunt corecte și complete, însă va rugăm să consultați întotdeauna
ambalajul produsului. Producătorii pot modifica ambalajul fără o înștiințare prealabilă, astfel că
nu suntem răspunzători de eventuale diferențe (culoare, formă, aspect) între imaginea afișată pe
site și cea a produsului livrat.
Pachetul a fost adaugat in cos!
Aboneaza-te la newsletter pentru a primi oferte!
CONTACT
Sediu social: Sos. Dudesti-Pantelimon, nr. 42,Cladirea Rams Center, sector 3, Bucuresti