Cercetari actuale in psihologia personalitatii - Romeo Zeno Cretu
Cod produs: 9786065915800
Anul publicarii | 2012 |
Numar pagini | 141 |
Grup de varsta | 18 ani+ |
Limba | Romana |

Iti recomandam si
Descriere
In prezent, psihologia personalitatii se afla intr-un proces de rescriere si reorganizare a continuturilor sale. Acest proces a fost ocazionat de avansul fara precedent luat de tehnologiile de investigatie strict specifice domeniului, dar mai ales de cele din domeniul interdisciplinar al neurostiintelor. Astfel, avansul din genetica si biochimie a condus la dezvoltarea geneticii comportamentale si a neurobiologiei, cel din medicina non-invaziva bazata pe tehnici imagistice (fMRI, Magnetoencefalografie etc.) a condus la dezvoltarea neuropsihologiei, in timp ce avansul in tehnicile de programare si modelarea artificiala (Neural Networks) a permis dezvoltarea paradigmei neoconexioniste in psihologia cognitiva. In ultimii ani s-a descoperit ca sinteza proteica programata genetic, este de fapt amendata de o serie de factori externi care pot modifica radical rezultatul final. Studiul acestor interactiuni a dus la aparitia epigeneticii. Toate aceste dezvoltari au permis proiectarea unor investigatii specifice sau interdisciplinare avansate in domeniul personalitatii.
In lumina rezultatelor aduse de cercetare, multe din asumptiile modelelor clasice cu privire la structura si dinamica personalitatii au fost readuse in discutie. De exemplu in psihometrie, paradigma nomotetica de investigatie a fost dublata de cea idiografica, mult mai adecvata in raport cu demersurile predictive care cauta legitati valide la nivel individual.
Cartea de fata se constituie ca un ghid minimal de acces in acest nou univers de cercetare.
Cuprins:
I. Abordarea biologica a personalitatii / 9
1. Introducere / 9
2. Genomul uman /11
3. Transcriptomul / 15
4. Epigenomul: factor de control al jonctiunii genotip-fenotip / 17
5. Proteinomul / 21
6. Neuromul: creier si neurotransmitatori / 25
7. Hormonii si temperamentul / 30
8. Interactiuni intre genetic si mediu / 31
II. Biologia temperamentului / 44
1. Introducere /44
2. Dimensiuni temperamentale /45
2. 1. Extraversiaac / 45
2. 2. Nevrotismul 53
2. 3. Psihotismul/ Impulsivitatea / 57
2. 4. Agresivitatea versus Agreabilitatea / 61
3. Un model psihobiologic al personalitatii / 62
4. Experienta si auto-reglaj temperamental / 65
III. CONSISTENTA SI COERENTA PERSONALITATII / 71
1. Consisntenta si paradoxul consistentei / 71
2. Acceptiuni asupra consistentei /72
3. Forme de consistenta /78
4. Perspective de analiza a consistentei / 81
5. Rezultate empirice in verificarea consistentei / 88
6. Clarificari de ordin formal: consistenta, stabilitate, coerenta / 89
IV. TEORIA SISTEMULUI COGNITIV-AFECTIV AL PERSONALITII (CAPS) / 102
1. Introducere / 102
2. Asumptii CAPS / 103
3. Organizarea elementelor / 105
4. Particularitati de functionare /106
5. Tipuri posibile de unitati cognitiv-afective / 109
6. Specificul idiografic al CAPS / 109
7. Modelarea neuronala a personalitatii / 111
8. Concluzii / 122
Bibliografie /124
Anul aparitiei: 2012
Nr. pagini: 141
Specificatii
Brand | Universitara |
Anul publicarii | 2012 |
Numar pagini | 141 |
Grup de varsta | 18 ani+ |
Limba | Romana |
Tip coperta | Necartonata |
Gen | Stiinte |
Tip carte | Clasica |
Abilitati dezvoltate | Invatarea |
Recenzii
Intrebari si raspunsuri
Informatii
TRANSPORT GRATUIT
La comenzi de peste 300 lei
VERIFICARE COLET
Deschiderea coletului la livrare
LIVRARE IN 24 H
Livrare la nivel national
POLITICA DE RETUR
Retur in termen de 30 zile
Imaginile produselor de pe site au caracter orientativ si sunt afișate cu titlu de prezentare. Depunem toate eforturile necesare pentru a ne asigura că informațiile pe care vi le oferim sunt corecte și complete, însă va rugăm să consultați întotdeauna ambalajul produsului. Producătorii pot modifica ambalajul fără o înștiințare prealabilă, astfel că nu suntem răspunzători de eventuale diferențe (culoare, formă, aspect) între imaginea afișată pe site și cea a produsului livrat.