Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum
și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a
citi și a înțelege Politica de
Cookie, Politica de
Confidențialitate și Clauze și
Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și
condiții.
Lucrarea Dreptul relatiilor dintre profesionisti si consumatori este conceputa sub forma unui curs universitar adresat studentilor interesati de problematicile dreptului consumului pornind de la constatarea potrivit careia contractele standardizate suscita provocari juridice pe care contractele formate in manierele traditionale nu le-au implicat mai mult expandarea sferei raspunderii civile a profesionistului pentru a incorpora si relatiile extracontractuale precum in perimetrul raspunderii civile extracontractuale a producatorului importatorului in materia prejudiciilor cauzate de produsele cu defecte de manufacturare ori de concepere ridica la randul sau interogatii legate de prezervarea multora dintre paradigmele clasice ale responsabilitatii contractuale atat pentru etapa precontractuala cat si posterior formarii contractului in faza executarii obligatiilor specifice. Configurarea unor obligatii specifice pentru etapa precontractuala precum obligatia de informare prealabila ori corolarul acesteia obligatia de consiliere se pozitioneaza in proximitatea necesitatii de a prezerva premisele formarii unui consimtamant avizat furnizat de catre consumator in cunostinta de cauza suficient deliberat aflandu-se intr-o relatie de proportionalitate directa cu miza economica pe care contractul B2C o prezinta pentru parti recurgerea la normele legale supletive nu ramane in acest perimetru reprezentat de contractele de adeziune lipsita de consecinte practice majore. Asimetriile informationale care caracterizeaza formarea la distanta a contractelor dintre consumatori si profesionisti sunt gestionate de catre legiuitorul european si de catre cel national prin suprapunerea stratificarea unor mecanisme de temporizare a formarii consimtamantului avizat al consumatorului formalismul informativ obligatia precontractuala de informare incumband profesionistilor si dreptul de retractare a consimtamantului consumatorului. Problematicile selectate implicand abordarea teoretica si practica a principalelor concepte si mecanisme juridice specifice dreptului consumului sunt acompaniate de trimiteri la suita de decizii ale Curtii de Justitie a Uniunii Europene si la hotarari judecatoresti selectate ca relevante. Asadar lucrarea analizeaza atat din perspectiva teoretica dar si practica cele mai importante si actuale probleme de dreptul consumului grupate in capitole referitoare la evolutia conceptelor de profesionist si consumator si elementele structurale ale definitiei notiunii de consumator formarea contractelor dintre profesionisti si consumatori particularitati ale exercitarii dreptului de retractare apartinand consumatorului formalismul informativ aplicabil contractelor B2C obligatia precontractuala de informare incumband profesionistilor reprimarea clauzelor abuzive in contractele de adeziune practicile comerciale neloiale interzise publicitatea comerciala inselatoare si publicitatea comparativa ilicita raspunderea extracontractuala pentru prejudiciile cauzate de produsele cu defecte de manufacturare conformitatea obiectiva a produselor si conformitatea continutului digital drepturile consumatorilor in contractele de transport aerian de pasageri formarea si executarea contractelor de credit pentru consum drepturile consumatorilor in contractele de servicii turistice si timesharing aspecte procedurale privind protectia consumatorilor procedurile SAL actiunile in reprezentarea intereselor colective ale consumatorilor. Structura cartii Dreptul relatiilor dintre profesionisti si consumatori este una complexa si actualizata racordata la ultimele modificari normative intrate in vigoare la inceputul anului 2022. Juanita GOICOVICI este lector universitar doctor in cadrul Universitatii Babes-Bolyai din Cluj-Napoca autor al numeroase studii in dreptul consumului raportor national in 2016 2018 si 2022 pentru studiile demarate de Comisia Europeana DG JUST privind transpunerea in dreptul intern a directivelor si regulamentelor europene privind protectia consumatorilor.
Lasa o intrebare si in cel mai scurt timp vei primi un raspuns
Informatii
TRANSPORT GRATUIT
La comenzi de peste 300 lei
VERIFICARE COLET
Deschiderea coletului la livrare
LIVRARE IN 24 H
Livrare la nivel national
POLITICA DE RETUR
Retur in termen de 30 zile
Imaginile produselor de pe site au caracter orientativ si sunt
afișate cu titlu de prezentare. Depunem toate eforturile necesare pentru a ne asigura că
informațiile pe care vi le oferim sunt corecte și complete, însă va rugăm să consultați întotdeauna
ambalajul produsului. Producătorii pot modifica ambalajul fără o înștiințare prealabilă, astfel că
nu suntem răspunzători de eventuale diferențe (culoare, formă, aspect) între imaginea afișată pe
site și cea a produsului livrat.
Pachetul a fost adaugat in cos!
Aboneaza-te la newsletter pentru a primi oferte!
CONTACT
Sediu social: Sos. Dudesti-Pantelimon, nr. 42,Cladirea Rams Center, sector 3, Bucuresti