Inapoi

Identity in landscape connectivity and diversity in Iron Age Transylvania - Sndor Berecki

Cod produs: 9786060203254
0
Brand
MEGA
Anul publicarii 2021
Numar pagini 136
Format A4
Vezi toate specificatiile
PRP: 80.00 Lei
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
76.00 Lei
In Stoc
Livrare estimata: Luni, 07 Apr. - Marti, 08 Apr.
Comanda prin

Descriere

Long time ago Mircea Eliade noted that the upright position of the human beings already signals the overcoming of the primates condition. We can only stand up when we are awake. Due to the upright position the space is organized in a structure that is not accessible to the pre-hominids in four horizontal directions starting from a central up down axis. In other words the space is organized around the human body extending ahead behind to the right and the left up and down. Beginning from this original experience of being thrown into an environment whose expansion was apparently unlimited unknown and threatening various manners of orientatio emerged we cannot live too long with the confusion generated by disorientation Eliade 1991 13 . Thus right from the beginning the human beings invested the surrounding space with symbolical meanings and organized it according to well-defined principles. This organization of the man-made landscape was different from one community to another due to the different models of social and economic organization which they created or adopted at particular moments in time. Accordingly landscape archaeology can offer a wealth of information regarding the cultural identity of various communities. As T. Greider and L. Garkovich noted nearly three decades ago our understanding of nature and of human relationships with the environment are really cultural expressions used to define who we were who we are and who we hope to be at this place and in this space. Landscapes are the reflections of these cultural identities which are about us rather than the natural environment Greider Garkovich 1994 2 . Excerpt from Foreword

Specificatii

Brand MEGA
Anul publicarii 2021
Numar pagini 136
Format A4

Recenzii

0
0 review-uri
5 stele ( 0)
4 stele ( 0)
3 stele ( 0)
2 stele ( 0)
1 stea ( 0)
0 review-uri
cu achizitie verificata
0%
note pozitive
Detii sau ai utilizat produsul?
Spune-ti parerea acordand o nota produsului
Acorda o nota

    Intrebari si raspunsuri

    Completeaza numele
    Completeaza adresa de email
    Completeaza intrebarea
    Lasa o intrebare si in cel mai scurt timp vei primi un raspuns

    Informatii

    TRANSPORT GRATUIT

    La comenzi de peste 300 lei

    VERIFICARE COLET

    Deschiderea coletului la livrare

    LIVRARE IN 24 H

    Livrare la nivel national

    POLITICA DE RETUR

    Retur in termen de 30 zile

    Imaginile produselor de pe site au caracter orientativ si sunt afișate cu titlu de prezentare. Depunem toate eforturile necesare pentru a ne asigura că informațiile pe care vi le oferim sunt corecte și complete, însă va rugăm să consultați întotdeauna ambalajul produsului. Producătorii pot modifica ambalajul fără o înștiințare prealabilă, astfel că nu suntem răspunzători de eventuale diferențe (culoare, formă, aspect) între imaginea afișată pe site și cea a produsului livrat.

    Aboneaza-te la newsletter pentru a primi oferte!

    CONTACT

    Sediu social: Sos. Dudesti-Pantelimon, nr. 42,Cladirea Rams Center, sector 3, Bucuresti
    Telefon 1 : 0769222200
    Telefon 2 : 0766424242
    © 2019 - 2025 Grup Dzc