Inapoi

INFORMATICA, Manual pentru clasa a XI-a. Profilul real, neintensiv. Pascal si C++ - Sorin Tudor

Cod produs: 9789738803718
0
Brand
L&S Info-Mat
Anul publicarii 2015
Numar pagini 320
Grup de varsta 15 - 18 ani
Limba Romana
Vezi toate specificatiile
PRP: 37.00 Lei
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
33.30 Lei
In Stoc
Livrare estimata: Vineri, 22 Noi. - Luni, 25 Noi.
Solicita discount Comanda prin

Descriere

Materialul este aprobat prin Ordinul MEdC nr. 4446 din 19. 06. 2006 si trateaza materia in ambele limbaje simultan - Pascal si C++. Manualul scolar este structurat in noua capitole: Capitolul 1. Tablouri Capitolul 2. Subprograme Capitolul 3. Siruri de caractere Capitolul 4. Structuri de date neomogene Capitolul 5. Structuri de date Capitolul 6. Introducere in recursivitate Capitolul 7. Metoda Divide et Impera Capitolul 8. Metoda Backtracking Capitolul 9. Grafuri Anexa 1. Memento Anexa 2. Aplicatii practice ale grafurilor Anexa 3. Codul ASCII La acest manual a colaborat d-na prof. Rodica Pintea. Cuprins Capitolul 1. Tablouri ………… 7 1. 1. Notiunea de tablou ….. 7 1. 2. Cum citim si cum afisam un tablou bidimensional?……………... 8 1. 3. Aplicatii cu tablouri bidimensionale.. 10 Probleme propuse……….. 16 Raspunsurile la testele grila…………….. 19 Capitolul 2. Subprograme … 20 2. 1. Notiunea de subprogram …………. 20 2. 2. Subprograme in Pascal... 22 2. 2. 1. Un exemplu de utilizare a functiilor... 22 2. 2. 2. Un exemplu de utilizare a procedurilor... 24 2. 2. 3. Structura unui subprogram... 25 2. 2. 3. 1. Structura subprogramelor de tip functie... 25 2. 2. 3. 2. Structura subprogramelor de tip procedura... 26 2. 2. 4. Definirea si declararea unui subprogram... 27 2. 2. 5. Apelul subprogramelor... 30 2. 2. 5. 1. Apelul functiilor... 30 2. 2. 5. 2. Apelul procedurilor... 31 2. 2. 5. 3. Transmiterea parametrilor la apel... 31 2. 2. 5. 4. Cum memoreaza subprogramele parametrii trimisi?... 33 2. 2. 5. 5. Transmiterea parametrilor prin valoare... 33 2. 2. 5. 6. Transmiterea parametrilor prin referinta... 35 2. 2. 6. Variabile locale si globale... 36 2. 2. 7. Greseli frecvente... 38 2. 2. 8. Unitati de program... 39 2. 3. Subprograme in C++... 42 2. 3. 1. Exemple de utilizare a functiilor... 42 2. 3. 2. Structura unei functii... 44 2. 3. 3. Declararea variabilelor... 46 2. 3. 4. Transmiterea parametrilor... 49 2. 3. 5. Definirea si declararea unui subprogram... 53 2. 4. Aplicatii care folosesc subprograme... 55 Probleme propuse……….. 62 Raspunsuri...….………….. 72 Capitolul 3. Siruri de caractere …………… 73 3. 1. Generalitati …………. 73 3. 2. Siruri de caractere in Pascal………. 74 3. 2. 1. Notiuni introductive... 74 3. 2. 2. Concatenarea sirurilor... 76 4 Cuprins 3. 2. 3. Compararea sirurilor... 77 3. 2. 4. Lungimea sirurilor de caractere... 79 3. 2. 5. Subsiruri... 80 3. 2. 6. Conversii de la siruri la valori numerice si invers... 84 3. 2. 7. Citirea si scrierea datelor de tip String din si in fisiere text... 88 3. 3. Siruri de caractere in C++…………. 89 3. 3. 1. Generalitati………... 89 3. 3. 2. Citirea si scrierea sirurilor de caractere... 89 3. 3. 3. Tipul char*... 92 3. 3. 4. Lungimea unui sir de caractere... 93 3. 3. 5. Copierea si concatenarea sirurilor de caractere... 94 3. 3. 6. Cautarea unui caracter intr-un sir... 95 3. 3. 7. Compararea sirurilor... 97 3. 3. 8. Subsiruri... 99 3. 3. 9. Alte functii utile in prelucrarea sirurilor... 101 3. 3. 10. Conversia sirurilor in valori numerice si invers... 104 3. 3. 11. Citirea si scrierea sirurilor de caractere din si in fisiere text... 108 3. 3. 11. 1. Operatia de citire... 108 3. 3. 11. 2. Operatia de scriere... 109 3. 3. 12. O modalitate de conversie de la sir la alt tip... 109 Probleme propuse……… 110 Capitolul 4. Structuri de date neomogene …………… 112 4. 1. Notiuni introductive.. 112 4. 2. Structuri neomogene in Pascal….. 112 4. 2. 1. Tipul Record...…... 112 4. 2. 2. Accesul simplificat la campuri... 114 4. 2. 3. Inregistrari imbricate... 115 4. 2. 4. Vectori de inregistrari... 115 4. 2. 5. Inregistrare cu variante... 116 4. 3. Structuri neomogene in C++….…. 118 4. 3. 1. Tipul struct...…... 118 4. 3. 2. Inregistrari imbricate... 120 4. 3. 3. Inregistrari cu structura variabila... 121 Probleme propuse……… 123 Capitolul 5. Structuri de date …………… 124 5. 1. Conceptul de structura de date….. 124 5. 2. Structura de tip lista liniara……….. 126 5. 2. 1. Prezentarea structurii... 126 5. 2. 2. Liste alocate secvential... 127 5. 2. 3. Liste alocate inlantuit... 128 5. 2. 4. Implementarea alocarii inlantuite prin utilizarea vectorilor... 129 5. 3. Structura de tip stiva…………..….. 133 5. 4. Structura de tip coada………...….. 138 Probleme propuse……… 138 Raspunsuri...….………… 140 Manual de informatica pentru clasa a XI-a 5 Capitolul 6. Introducere in recursivitate 141 6. 1. Prezentare generala 141 6. 2. Modul in care se realizeaza autoapelul….………141 6. 2. 1. Realizarea autoapelului in Pascal... 141 6. 2. 2. Realizarea autoapelului in C++... 142 6. 3. Mecanismul recursivitatii….……… 143 6. 4. Cum gandim un algoritm recursiv?……...………. 147 6. 5. Aplicatii recursive……...………… 148 6. 5. 1. Aplicatii la care se transcrie o formula recursiva... 148 6. 5. 2. Aplicatii la care nu dispunem de o formula de recurenta... 153 Probleme propuse……… 159 Indicatii / Rezolvari…………….………. 166 Capitolul 7. Metoda Divide et Impera … 172 7. 1. Prezentare generala 172 7. 2. Aplicatii …………….. 172 7. 2. 1. Valoarea maxima dintr-un vector... 172 7. 2. 2. Sortarea prin interclasare... 174 7. 2. 3. Sortarea rapida... 176 7. 2. 4. Turnurile din Hanoi... 179 7. 2. 5. Problema taieturilor... 180 7. 3. Fractali …………….. 183 7. 3. 1. Elemente de grafica... 183 7. 3. 1. 1. Generalitati (varianta Pascal)... 183 7. 3. 1. 2. Generalitati (varianta C++)... 185 7. 3. 1. 3. Setarea culorilor si procesul de desenare (Pascal si C++)... 186 7. 3. 2. Curba lui Koch pentru un triunghi echilateral... 188 7. 3. 3. Curba lui Koch pentru un patrat... 191 7. 3. 4. Arborele... 193 Probleme propuse……… 195 Raspunsuri……………... 196 Capitolul 8. Metoda Backtracking ……… 199 8. 1. Prezentarea metodei …………….. 199 8. 1. 1. Cand se utilizeaza metoda backtracking?... 199 8. 1. 2. Principiul ce sta la baza metodei backtracking... 199 8. 1. 3. O modalitate de implementare a metodei backtracking... 201 8. 1. 4. Problema celor n dame... 204 8. 2. Mai putine linii in programul sursa. 207 8. 3. Cazul in care se cere o singura solutie. Ex.: problema colorarii hartilor……. 210 8. 4. Aplicatii ale metodei backtracking in combinatorica…………... 212 8. 4. 1. O generalizare utila... 212 8. 4. 2. Produs cartezian... 213 8. 4. 3. Generarea tuturor submultimilor unei multimi... 215 8. 4. 4. Generarea combinarilor... 217 6 Cuprins 8. 4. 5. Generarea aranjamentelor... 219 8. 4. 6. Generarea tuturor partitiilor multimii {1, 2,..., n}... 221 8. 5. Alte tipuri de probleme care se rezolva prin utilizarea metodei backtracking…. 223 8. 5. 1. Generalitati... 223 8. 5. 2. Generarea partitiilor unui numar natural... 224 8. 5. 3. Plata unei sume cu bancnote de valori date... 226 8. 5. 4. Problema labirintului... 228 8. 5. 5. Problema bilei... 231 8. 5. 6. Saritura calului... 233 Probleme propuse……… 235 Indicatii…………….……. 238 Capitolul 9. Grafuri ………… 239 9. 1. Grafuri neorientate…………….….. 239 9. 1. 1. Introducere... 239 9. 1. 2. Definitia grafului neorientat... 240 9. 1. 3. Memorarea grafurilor... 242 9. 1. 4. Graf complet... 247 9. 1. 5. Graf partial, subgraf... 248 9. 1. 6. Parcurgerea grafurilor neorientate... 250 9. 1. 6. 1. Parcurgerea in latime (BF – bredth first)... 250 9. 1. 6. 2. Parcurgerea in adancime (DF – depth first)... 253 9. 1. 6. 3. Estimarea timpului necesar parcurgerii grafurilor... 255 9. 1. 7. Lanturi... 255 9. 1. 8. Graf conex... 259 9. 1. 9. Componente conexe... 260 9. 1. 10. Cicluri... 262 9. 1. 11. Arbori... 264 9. 1. 11. 1. Notiunea de arbore... 264

Specificatii

Brand L&S Info-Mat
Anul publicarii 2015
Numar pagini 320
Grup de varsta 15 - 18 ani
Limba Romana
Proprietati Carte scolara
Tip coperta Necartonata
Format 165 x 235 mm
Materia scolara Informatica si TIC
Semestrul Ambele
Gen Carte scolara
Tip carte Didactica
Abilitati dezvoltate Invatarea

Recenzii

0
0 review-uri
5 stele ( 0)
4 stele ( 0)
3 stele ( 0)
2 stele ( 0)
1 stea ( 0)
0 review-uri
cu achizitie verificata
0%
note pozitive
Detii sau ai utilizat produsul?
Spune-ti parerea acordand o nota produsului
Acorda o nota

    Intrebari si raspunsuri

    Completeaza numele
    Completeaza adresa de email
    Completeaza intrebarea
    Lasa o intrebare si in cel mai scurt timp vei primi un raspuns

    Informatii

    TRANSPORT GRATUIT

    La comenzi de peste 300 lei

    VERIFICARE COLET

    Deschiderea coletului la livrare

    LIVRARE IN 24 H

    Livrare la nivel national

    POLITICA DE RETUR

    Retur in termen de 30 zile

    Imaginile produselor de pe site au caracter orientativ si sunt afișate cu titlu de prezentare. Depunem toate eforturile necesare pentru a ne asigura că informațiile pe care vi le oferim sunt corecte și complete, însă va rugăm să consultați întotdeauna ambalajul produsului. Producătorii pot modifica ambalajul fără o înștiințare prealabilă, astfel că nu suntem răspunzători de eventuale diferențe (culoare, formă, aspect) între imaginea afișată pe site și cea a produsului livrat.

    Aboneaza-te la newsletter pentru a primi oferte!

    CONTACT

    Sediu social: Sos. Dudesti-Pantelimon, nr. 42,Cladirea Rams Center, sector 3, Bucuresti
    Telefon 1 : 0769222200
    Telefon 2 : 0766424242
    © 2019 - 2024 Grup Dzc