Inapoi

Literatura romana, clasa a VIII-a. Ghid practic de decodare a textelor din toate manualele scolare

Cod produs: 9786068271231
0
Brand
Andreas
Anul publicarii 2014
Numar pagini 336
Grup de varsta 12 - 14 ani
Limba Romana
Vezi toate specificatiile
PRP: 15.00 Lei
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
11.25 Lei
Nu este in Stoc
Lasa-ne mailul si te anuntam cand produsul intra inapoi in stoc
Completeaza adresa de email

Descriere

Prin prezenta lucrare intentionam sa dam posibilitatea elevului sa descopere (singur) minunatiile care se ascund sub slova literaturii, dar asta nu se poate face decat lucrand, incercand, exersand. In toata activitatea noastra, ne-am condus dupa un principiu simplu: elevul nu se poate forma DECAT prin efort propriu, la care se adauga factori auxiliari: manuale, profesori, surse de informatii etc.; altfel, vor rezulta niste robotei, semidocti sau zerodocti. De ce INSTRUIRE prin EVALUARE? Cerinta (de regula) este formulata in termeni evaluativi, dar poate fi citita si in registru instructiv, pentru ca formularea este in asa fel realizata, incat "strecoara" elemente informative de cele mai multe ori, cerintele (chiar daca nu vor fi rezolvate) contin o trainica si utila sursa de informatie (V. N. fonetic) BENEFICII: [a] pentru profesor: profesorul alege textul potrivit (gen, specie, personaj, moduri de expunere etc.), poate organiza discutii, mese rotunde pe anumite teme; alcatuieste rapid lista cerintelor, temelor pentru acasa etc. [b] pentru elev: are posibilitatea sa invete cum se poate patrunde in tainele, frumusetea literaturii. VOCABULARUL: Lipsa performantelor este cauzata de saracia unui vocabular adecvat (cantitativ si calitatv), de aceea s-a folosit un limbaj cu standarde mai ridicate, avand convingerea ca noile cuvinte, necunoscute sunt o sursa sigura pentru imbogatirea vocabularului, daca se apeleaza la profesor, daca se foloseste glosarul oferit sau un dictionar explicativ [V. conceptele estetice, care nu se studiaza in gimnaziu (exceptie - comicul), dar vor trezi interesul celor dornici sa aiba un vocabular mai bogat] De aceea, limbajul folosit in lucrare (in mod intentionat) este, adeseori, peste nivelul anului de studiu, apeland la anumite tehnici pentru a-l face accesibil elevilor: un glosar la sfarsit, formularea facuta in asa fel, incat sa reiasa - din context - sensul cuvantului etc. GLOSARUL In glosar, cuvintele noi, necunoscute sunt date (ca in orice dictionar), in ordine alfabetica, iar in corpul lucrarii sunt marcate cu asterisc de fiecare data cand apar; s-a trecut doar termenul mai important dintr-o familie de cuvinte, ex. ambiguitate (nu ambiguu, ambiguiza, ambiguizare etc.) CERINTE, ITEMI, SARCINI DE LUCRU: Partea I (cerintele formulate la cele 10 niveluri) se va relua cu [1] adaugari (in functie de treapta de studiu) si la clasele urmatoare (VI, VII, VIII), [2] modificari de continut (in sensul de ridicare a nivelului de exprimare), tot conform treptei de studiu. Cerintele: 1. vizeaza toate treptele de performanta: incepatori, ageamii, initiati, talentati, performanti, olimpici; 2. urmaresc dezvoltarea gandirii proprii, nu sabloane luate de ici-de colo; 3. libertatea, un drum propriu (indeosebi itemii axati pe "exprima-ti parerea despre...", dar si celelalte sarcini de lucru); Felul cum e formulata cerinta justifica deplin subtitlul lucrarii (INSTRUIRE prin EVALUARE) in sensul ca SE CERE, dar SE si OFERA, acesta fiind -de fapt - si principiul de baza al lucrarii: incercand sa rezolve [!! EVALUARE!!] niste cerinte (itemi, teme etc.), elevul va invata [!! INSTRUIRE!!], pentru ca are nevoie de documentare, de cercetare, de acumulare, de apropriere a unor termeni, a unor informatii pe baza carora va rezolva cerinta respectiva. PUNCTE forte ale lucrarii - Itemii in care se cere sa explice anumite idei generale... - Ideea de a cere (!! fara a numi) elemente prin care se vor defini (in clasele urmatoare) anumite parti de propozitie sau propozitii subordonate. Sa argumenteze ideea ca [ex. o specie anume, cum ar fi DOINA]... si urmeaza toate elementele definitorii ale speciei respective] -Exprima-ti parerea despre ideea/ ideile [...] si urmeaza o suita de idei ale specialistilor despre problema respectiva (continuta in cerinta); un astfel de item poate fi un mic studiu de caz/ de problema; despre comunicarea in arta dramatica] STRUCTURA LUCRARII NIVELURI / DOMENII de abordare a textului literar Genuri literare Specii literare Personajul Compozitia, structura operei literare Prozodie Moduri de expunere Momentele subiectului Mijloace / procedee artistice Figuri de stil / tropi Elemente de estetica Interferente cu alte arte EMINESCIANA E. P. C. (c. c.)

Specificatii

Brand Andreas
Anul publicarii 2014
Numar pagini 336
Grup de varsta 12 - 14 ani
Limba Romana
Proprietati Carte scolara
Tip coperta Necartonata
Format 200 x 130 mm
Materia scolara Limba si literatura romana
Semestrul Ambele
Gen Carte scolara
Subgen Carte auxiliara
Tip carte Didactica
Abilitati dezvoltate Invatarea

Recenzii

0
0 review-uri
5 stele ( 0)
4 stele ( 0)
3 stele ( 0)
2 stele ( 0)
1 stea ( 0)
0 review-uri
cu achizitie verificata
0%
note pozitive
Detii sau ai utilizat produsul?
Spune-ti parerea acordand o nota produsului
Acorda o nota

    Intrebari si raspunsuri

    Completeaza numele
    Completeaza adresa de email
    Completeaza intrebarea
    Lasa o intrebare si in cel mai scurt timp vei primi un raspuns

    Informatii

    TRANSPORT GRATUIT

    La comenzi de peste 300 lei

    VERIFICARE COLET

    Deschiderea coletului la livrare

    LIVRARE IN 24 H

    Livrare la nivel national

    POLITICA DE RETUR

    Retur in termen de 30 zile

    Imaginile produselor de pe site au caracter orientativ si sunt afișate cu titlu de prezentare. Depunem toate eforturile necesare pentru a ne asigura că informațiile pe care vi le oferim sunt corecte și complete, însă va rugăm să consultați întotdeauna ambalajul produsului. Producătorii pot modifica ambalajul fără o înștiințare prealabilă, astfel că nu suntem răspunzători de eventuale diferențe (culoare, formă, aspect) între imaginea afișată pe site și cea a produsului livrat.

    Aboneaza-te la newsletter pentru a primi oferte!

    CONTACT

    Sediu social: Sos. Dudesti-Pantelimon, nr. 42,Cladirea Rams Center, sector 3, Bucuresti
    Telefon 1 : 0769222200
    Telefon 2 : 0766424242
    © 2019 - 2024 Grup Dzc