Inapoi

Psihologia copilului - Emil Verza

Cod produs: 9786064002372
0
Brand
Trei
Anul publicarii 2017
Numar pagini 560
Grup de varsta 18 ani+
Limba Romana
Vezi toate specificatiile
PRP: 65.00 Lei
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
46.15 Lei
Nu este in Stoc
Lasa-ne mailul si te anuntam cand produsul intra inapoi in stoc
Completeaza adresa de email

Descriere

Psihologia copilului evidentiaza dinamismul ierarhic al dezvoltarii psihice a copilului prin dobandirea noilor achizitii si formarea de competente adaptative la mediul ambiant si modul in care se construieste treptat personalitatea copilului, care acumuleaza insusiri inca din ontogeneza timpurie. In centrul analizei propuse de autori se afla factorii care influenteaza dezvoltarea copilului, cresterea acestuia intr-un mediu favorizant sau mai putin favorizant, nivelul sociocultural si educational ce joaca un rol fundamental in structurarea tipologiei psihice si a stilului comportamental.
 
Prin continutul si modul de tratare, de organizare sistematica si logica, dar si prin nivelul informatiilor vehiculate, Psihologia copilului se adreseaza specialistilor, psihologi, psihopedagogi, pedagogi, dar si studentilor ce se pregatesc in specializarile respective, si nu in ultimul rand parintilor interesati de copil si de copilarie.
 
Emil Verza este profesor emerit la catedra de Psihopedagogie speciala a Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti. Impreuna cu Ursula Schiopu a scris prima lucrare de psihologia varstelor publicata in limba romana.
 
Florin Emil Verza este profesor universitar la catedra de Psihopedagogie speciala a Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti. Autorii au elaborat numeroase studii ce au avut in centrul atentiei dezvoltarea copilului.

Jocurile efectuate cu pasiune si finalitate pozitiva pentru copil constituie un izvor de bucurie si de afirmare a trasaturilor personalitatii. Dar exista pentru prescolar si alte activitati ce au, mai mult sau mai putin, o componenta ludica, in care personalitatea copilului straluceste prin contributii remarcabile, de multe ori. Pe aceste considerente se dezvolta trebuinta de expresie creativa.
autorii - Autorii
 
In desenul liniar al prescolarului mijlociu exista tendinta de nivelare a proportiilor obiectelor cuprinse in compozitie ca si tendinta de impodobire suplimentara a compozitiei cu forme ornamentale. La 3 ani, se foloseste, de obicei, o singura culoare. La 4 ani, coloratia devine generoasa si originala, iar dupa 5 ani, desenul se debaraseaza, in mare masura, de suplimentele decorative. Lipseste umbra, desi adesea soarele este prezent. Apar si unele ciudatenii, cum ar fi fenomenul „Röntgen", mai ales in desenarea caselor, fenomen ce consta in clisee ale acestora din perspectiva exterioara, incat se creeaza impresia de ziduri transparente - Autorii
 
Cuprins
Cuvant-inainte 
Multumiri
Partea I. Psihologia copilului comparativ cu psihologia varstelor
Capitolul 1. Obiectul si metodologia de studiu in psihologia copilului comparativ cu psihologia varstelor 
1. Abordarea generala a dezvoltarii umane 
2. Continut si semnificatie in dimensionarea psihologiei copilului si psihologiei varstelor 
3. Metodologia de studiu in psihologia copilului si a varstelor
Capitolul 2. Stadialitatea din perspectiva evolutiei umane
1. Procesualitatea psihogenetica si psihodinamica 
2. Strategii de abordare globala si analitica a stadiilor dezvoltarii psihice 
Capitolul 3. Stadiul de debut al vietii 
1. Cadrul general al stadiului 
2. Conceperea fiintei umane 
2. 1. Locul ereditatii si mediului in structurarea fiintei umane 
3. Embriologia si fazele intrauterine 
3. 1. Geneza vietii psihice
Partea a II-a. Copilul si coplilaria 
Capitolul 4. Stadiul de sugar 
1. Nasterea, un proces complex de transformari in viata mamei si a copilului
2. Dezvoltarea biofizica a sugarului 
3. Dezvoltarea psihica timpurie 
3. 1. Cadrul general al dezvoltarii psihice 
3. 2. Dezvoltarea capacitatilor motrice 
3. 3. Dezvoltarea capacitatilor de comunicare 
3. 4. Dezvoltarea capacitatilor de socializare 
3. 5. Dezvoltarea capacitatilor cognitive si mentale 
Capitolul 5. Stadiul de anteprescolar (prima copilarie) 
1. Contextul general al evolutiei copilului
2. Caracteristici biopsihice generale
3. Dinamica dezvoltarii proceselor cognitive
4. Limbajul si comunicarea
5. Conduita emotional‑afectiva si comunicarea afectiva 
6. Activitatile ludice si de socializare 
7. Constituirea elementelor bazale ale personalitatii
Capitolul 6. Stadiul de prescolar (a doua copilarie) 
1. Contextul general al evolutiei psihice
2. Dezvoltarea biopsihica si consolidarea autonomiei 
3. Dezvoltarea psihica in relatie cu dimensionarea trasaturilor de personalitate
3. 1. Planul dezvoltarii senzorio‑perceptive 
3. 2. Planul dezvoltarii intelectului 
4. Identificarea cu modelele parentale si semnificatia acesteia in generarea de noi comportamente 
5. Conduita verbala si afirmarea personalitatii
6. Jocul si manifestarea personalitatii 
7. Valentele psihologice ale jocului si ale altor activitati implicate in dezvoltarea sociomorala a copilului 
8. Adaptarea la gradinita si in colectivitate 
9. Dominantele personalitatii la prescolar 
9. 1. Temperamentul 
9. 2. Aptitudinile 
9. 3. Caracterul
Capitolul 7. Stadiul de scolar mic (a treia copilarie) 
1. Contextul general al evolutiei copilului
2. Dezvoltarea biofizica 
3. Dezvoltarea psihica 
3. 1. Evolutia orientarii si adaptarii generale
3. 2. Dezvoltarea proceselor psihice si a activitatilor de cunoastere
3. 3. Activitatea de invatare
3. 4. Dezvoltarea limbajului si a comunicarii
3. 5. Dezvoltarea capacitatilor pentru succesul activitatilor 
4. Personalitatea si conduitele de intersectie
4. 1. Dominantele componentelor personalitatii 
4. 2. Conduitele moral‑sociale 
4. 3. Conduitele ludice 
Capitolul 8. Stadiul de puber 
1. Contextul general al evolutiei
2. Dezvoltarea biofizica si efectele ei in plan comportamental 
3. Dezvoltarea psihica 
3. 1. Repere generale
3. 2. Dezvoltarea proceselor si functiilor de cunoastere
3. 2. 1. Planul dezvoltarii senzorial‑perceptive
3. 2. 2. Planul dezvoltarii activitatii intelectuale complexe 
3. 2. 3. Planul dezvoltarii proceselor reglatorii ale activitatii si comportamentului 
4. Dimensiunea personalitatii si a comportamentului
4. 1. Expresia personalitatii in comportamentele moral‑sociale 
4. 2. Extinderea personalitatii si a comportamentului in grup
5. Maturizare si conduite de adaptare
Partea a III-a. Componente psihice de baza pentru afirmarea personalitatii copilului 
Capitolul 9. Dimensiunea evolutiei psihice in starile extreme de dezvoltare
1. Dimensiunea evolutiei si regresului in activitatea psihica a copiilor cu dificultati de dezvoltare 
2. Dezvoltarea psihica la copiii cu disponibilitati psihofizice superioare
3. Succesul activitatilor depinde de functionalitatea relatiei dintre comunicare si inteligenta 
Capitolul 10. Triada comunicare–inteligenta–comportament ca elemente structurale in devenirea personalitatii
1. Valentele comunicarii totale
2. Functionalitatea relatiei dintre comunicare, personalitate si comportament in adaptarea copilului la mediu
Anexe 
1. Date generale cu privire la copil si la familia din care face parte 
2. Date cu privire la starea de sanatate si la dezvoltarea fizica a copilului 
3. Date cu privire la dezvoltarea si particularitatile comportamentului predominant motor si ale activitatii fizice 
4. Dezvoltarea comportamentului si activitatii intelectuale 
5. Dezvoltarea activitatilor practice si de tip artistic–creativ 
6. Integrarea socioafectiva a copilului si insusiri ale personalitatii 
7. Diagnoza si prognoza subiectului
In loc de incheiere
Bibliografie selectiva
 
Format: 145 x 205 mm, paperback cu clape
 
Autori: Emil Verza, Florin Emil Verza

Specificatii

Brand Trei
Anul publicarii 2017
Numar pagini 560
Grup de varsta 18 ani+
Limba Romana
Tip coperta Necartonata
Gen Stiinte
Tip carte Clasica
Abilitati dezvoltate Invatarea

Recenzii

0
0 review-uri
5 stele ( 0)
4 stele ( 0)
3 stele ( 0)
2 stele ( 0)
1 stea ( 0)
0 review-uri
cu achizitie verificata
0%
note pozitive
Detii sau ai utilizat produsul?
Spune-ti parerea acordand o nota produsului
Acorda o nota

    Intrebari si raspunsuri

    Completeaza numele
    Completeaza adresa de email
    Completeaza intrebarea
    Lasa o intrebare si in cel mai scurt timp vei primi un raspuns

    Informatii

    TRANSPORT GRATUIT

    La comenzi de peste 300 lei

    VERIFICARE COLET

    Deschiderea coletului la livrare

    LIVRARE IN 24 H

    Livrare la nivel national

    POLITICA DE RETUR

    Retur in termen de 30 zile

    Imaginile produselor de pe site au caracter orientativ si sunt afișate cu titlu de prezentare. Depunem toate eforturile necesare pentru a ne asigura că informațiile pe care vi le oferim sunt corecte și complete, însă va rugăm să consultați întotdeauna ambalajul produsului. Producătorii pot modifica ambalajul fără o înștiințare prealabilă, astfel că nu suntem răspunzători de eventuale diferențe (culoare, formă, aspect) între imaginea afișată pe site și cea a produsului livrat.

    Aboneaza-te la newsletter pentru a primi oferte!

    CONTACT

    Sediu social: Sos. Dudesti-Pantelimon, nr. 42,Cladirea Rams Center, sector 3, Bucuresti
    Telefon 1 : 0769222200
    Telefon 2 : 0766424242
    © 2019 - 2024 Grup Dzc