Inapoi

Regulamentul intern in avantajul dvs. Ghid complet

Cod produs: 9786064713346
215.25 Lei
In Stoc
Livrare estimata: Miercuri, 07 Mai. - Vineri, 09 Mai.
Comanda prin

Descriere

Stimate manager HR,

Conform HG 27/2025 care a modificat HG 970/2023, angajatorii, indiferent de numarul de salariati, au obligatia sa aiba reglementata o Procedura interna sau un Ghid privind prevenirea si combaterea hartuirii pe criteriul de sex, precum si a hartuirii morale la locul de munca.

Astfel, angajatorul are obligatia de a lua orice masuri necesare in scopul prevenirii si combaterii actelor de hartuire morala la locul de munca, inclusiv prin prevederea, in regulamentul intern al unitatii, de sanctiuni disciplinare pentru angajatii care savarsesc acte sau fapte de hartuire morala la locul de munca. Neindeplinirea acestei obligatii constituie contraventie si este sanctionata cu amenda de la 30. 000 lei la 50. 000 lei.

In fiecare firma va exista fie o persoana responsabila cu primirea si solutionarea plangerilor de hartuire, fie o comisie desemnata in acest sens.
Persoana responsabila cu primirea si solutionarea sesizarilor poate fi expertul in egalitatea de sanse si tratament, reprezentantul sindicatului sau al salariatilor, expertul in legislatia muncii.

Noutati legislative importante intrate
in vigoare la inceputul lui 2025!

HG nr. 27/2025, care se aplica incepand cu 3 februarie, a modificat Metodologia privind prevenirea si combaterea hartuirii pe criteriul de sex, precum si a hartuirii morale la locul de munca, a carei implementare a devenit obligatorie in aprilie 2024. 

Iata cele mai importante noutati aduse de HG nr. 27/2025:
1) Angajatorii sunt obligati sa accepte si sa solutioneze si plangerile anonime. Pana acum, victimele hartuirii erau obligate sa isi asume identitatea atunci cand depuneau o plangere, insa noua reglementare elimina aceasta cerinta. 

2) Angajatorii au obligatia de a acorda gratuit suport victimelor hartuirii. Ei trebuie sa implementeze proceduri si mecanisme prin care sa asigure consiliere de specialitate si indrumare pentru orice persoana care depune o plangere, indiferent daca investigatia confirma ulterior existenta hartuirii sau nu. 

3) Angajatorii trebuie sa implementeze masuri care sa faciliteze accesul victimelor la proceduri administrative de protectie. Acest lucru inseamna ca, pe langa cursurile de formare obligatorii privind prevenirea discriminarii si hartuirii, ei trebuie sa ofere detalii despre optiunile de protectie disponibile si sa sprijine activ victimele in utilizarea acestora. 

.

Este important sa aveti in Regulamentul intern
prevederi referitoare la:
  durata concediului pentru cresterea copilului pentru persoana care nu a solicitat initial concediul
  sume suportate de catre angajator pentru plasarea copiilor angajatilor proprii in unitati de educatie timpurie
  contravaloarea hranei acordate de catre angajator pentru angajatii proprii
   contravaloarea abonamentelor suportate de angajator pentru angajatii proprii in vederea practicarii sportului
   primele de asigurare voluntara de sanatate, precum si serviciile medicale furnizate sub forma de abonament
   doua zile noi de sarbatoare legala
  instituirea de canale interne de raportare cu privire la protectia avertizorilor in interes public
   concediul paternal de 10 zile lucratoare plus 5 zile lucratoare pentru absolventii unui curs de puericultura
   concediul de ingrijitor
   formule flexibile de lucru
   accesul online al salariatilor si al fostilor salariati in Revisal, in privinta datelor care ii privesc
  utilizarea semnaturii electronice
  egalitatea de sanse si de tratament intre barbati si femei
  supravegherea video in firma
  incalcarea demnitatii personale a angajatilor

Concluzia?
Trebuie sa va actualizati Regulamentul intern!

Insa vestea buna este ca puteti scapa rapid de acest demers extrem de anevoios. Va oferim un ghid cu informatii de ultima ora, care va ajuta sa completati impecabil acest act intern vital al firmei, evitand astfel amenzi de pana la 30. 000 de lei!

IMPORTANT!
1. Conform 27/2025, toti angajatorii, indiferent de numarul de salariati, au ca termen sa isi intocmeasca sau sa isi actualizeze metodologiile deja existente privind prevenirea si combaterea hartuirii pe criteriul de sex, precum si a hartuirii morale la locul de munca.

2. Incepand cu anul 2024, salariatii au dreptul la inca doua zile libere de sarbatoare legala. Astfel devin zile de sarbatoarele legala zilele de 6 ianuarie – Boboteaza si 7 ianuarie – Sfantul Ioan Botezatorul.

3. Angajatorii pot acorda salariatilor sume pentru plasarea copiilor angajatilor proprii in unitati de educatie timpurie.

4. Regulamentul intern se aduce la cunostinta fiecarui salariat, in prima zi de activitate, sub conditia semnarii de luare la cunostinta.

5. Persoanele juridice de drept public, indiferent de numarul de angajati, precum si persoanele juridice de drept privat care au cel putin 50 de angajati au obligatia de a identifica sau institui canale interne de raportare si de a stabili proceduri de raportare interna si pentru efectuarea de actiuni subsecvente.

Ce alte mentiuni trebuie sa contina Regulamentul intern?
Ce verifica inspectorii veniti in control?


Va prezentam aceste mentiuni obligatorii pe stick-ul „Regulamentul intern in avantajul dvs.”, impreuna cu alte informatii extrem de utile privind modul cum trebuie adus la zi acest document prin prisma recentelor schimbari legislative privind: 
 procedura privind prevenirea si combaterea hartuirii pe criteriul de sex, precum si a hartuirii morale la locul de munca
  procedura de desemnare a persoanei cu atributii in domeniul egalitatii de sanse si de tratament intre femei si barbati
  procedura privind identificarea cazurilor de hartuire la locul de munca
  procedura de sactionare disciplinara a angajatilor care incalca demnitatea personala a altor angajati
  clauza privind obligatia de a stabili programe individualizate de munca la unitatile cu un numar mai mare de 50 de salariati
  stabilirea zilelor libere pentru salariatii care apartin unui alt cult religios legal
  procedura de solutionare a cererilor sau a reclamatiilor individuale ale salariatilor in contextul modificarii Codului muncii cu privire la consultantul extern vs expert in legislatia muncii
 procedura de acces online a salariatilor sau fostilor salariati la datele din ReviSal

Recenzii

0
0 review-uri
5 stele ( 0)
4 stele ( 0)
3 stele ( 0)
2 stele ( 0)
1 stea ( 0)
0 review-uri
cu achizitie verificata
0%
note pozitive
Detii sau ai utilizat produsul?
Spune-ti parerea acordand o nota produsului
Acorda o nota

    Intrebari si raspunsuri

    Completeaza numele
    Completeaza adresa de email
    Completeaza intrebarea
    Lasa o intrebare si in cel mai scurt timp vei primi un raspuns

    Informatii

    TRANSPORT GRATUIT

    La comenzi de peste 300 lei

    VERIFICARE COLET

    Deschiderea coletului la livrare

    LIVRARE IN 24 H

    Livrare la nivel national

    POLITICA DE RETUR

    Retur in termen de 30 zile

    Imaginile produselor de pe site au caracter orientativ si sunt afișate cu titlu de prezentare. Depunem toate eforturile necesare pentru a ne asigura că informațiile pe care vi le oferim sunt corecte și complete, însă va rugăm să consultați întotdeauna ambalajul produsului. Producătorii pot modifica ambalajul fără o înștiințare prealabilă, astfel că nu suntem răspunzători de eventuale diferențe (culoare, formă, aspect) între imaginea afișată pe site și cea a produsului livrat.

    Aboneaza-te la newsletter pentru a primi oferte!

    CONTACT

    Sediu social: Sos. Dudesti-Pantelimon, nr. 42,Cladirea Rams Center, sector 3, Bucuresti
    Telefon 1 : 0769222200
    Telefon 2 : 0766424242
    © 2019 - 2025 Grup Dzc