Inapoi

Structuri interogative in discursul didactic scris - Constantin-Georgel Stoica

Cod produs: 9786062816025
0
Brand
Universitara
Anul publicarii 2023
Numar pagini 196
Subgen Filologie
Vezi toate specificatiile
PRP: 29.00 Lei
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
26.10 Lei
In Stoc
Livrare estimata: Vineri, 28 Mar. - Marti, 01 Apr.
Comanda prin

Descriere

Lucrarea prezentată de Constantin Georgel Stoica are o finalitate practică declarată. Autorul își propune să-i sensibilizeze pe autorii textelor didactice scrise, id est: pe autorii de manuale școlare cu privire la optimizarea formulării întrebărilor din acest tip de discurs. Premisa de la care pornește este aceea că există un potențial formativ foarte mare în actele de vorbire structurate binar în schimbul „întrebare-răspuns”, iar observația pe care o face, încă de la începutul demersului său, este că în respectivele texte se formulează întrebări puține și cu mari probleme de organizare logico-sintactică. Așa încât cealaltă observație pe care se întemeiază cercetarea propusă – și anume, că tinerii nu știu să întrebe și nu par că ar vrea nici să se întrebe cu privire la multe lucruri – are o explicație: de vreme ce adulții care se ocupă de formarea lor au aceleași defecte, nu este nicio mirare că învățăceii și le manifestă cu toată seninătatea. Practic, autorul lucrării discutate aici este convins că niște structuri interogative mai corect și mai interesant formulate ar stimula gândirea critică a receptorilor, ar conduce la opinii și atitudini mai curajoase în viața socială, ar favoriza autoreflexivitatea și comunicarea interpersonală, în genere. Structurile interogative fac parte integrantă, ne spune autorul, din ceea ce numim „cultivarea limbii”, sub toate aspectele, proces care se leagă intim de formarea generală a personalității umane. Or, pentru a face această operațiune în deplină cunoștință de cauză, trebuie cunoscute foarte bine două serii de fapte: a) Particularitățile structurilor interogative, din perspectivă logicosemantică, morfo-sintactică și fonetică; aceste particularități determină tipologia întrebărilor și selectarea lor în funcție de scopul formativ urmărit. b) Mecanismele de formare a gândirii critice, prin valorificarea relațiilor limbă-gândire, și de aici, strategiile care se impun în formularea cerințelor-întrebări din textele cu caracter didactic.

Specificatii

Brand Universitara
Anul publicarii 2023
Numar pagini 196
Subgen Filologie

Recenzii

0
0 review-uri
5 stele ( 0)
4 stele ( 0)
3 stele ( 0)
2 stele ( 0)
1 stea ( 0)
0 review-uri
cu achizitie verificata
0%
note pozitive
Detii sau ai utilizat produsul?
Spune-ti parerea acordand o nota produsului
Acorda o nota

    Intrebari si raspunsuri

    Completeaza numele
    Completeaza adresa de email
    Completeaza intrebarea
    Lasa o intrebare si in cel mai scurt timp vei primi un raspuns

    Informatii

    TRANSPORT GRATUIT

    La comenzi de peste 300 lei

    VERIFICARE COLET

    Deschiderea coletului la livrare

    LIVRARE IN 24 H

    Livrare la nivel national

    POLITICA DE RETUR

    Retur in termen de 30 zile

    Imaginile produselor de pe site au caracter orientativ si sunt afișate cu titlu de prezentare. Depunem toate eforturile necesare pentru a ne asigura că informațiile pe care vi le oferim sunt corecte și complete, însă va rugăm să consultați întotdeauna ambalajul produsului. Producătorii pot modifica ambalajul fără o înștiințare prealabilă, astfel că nu suntem răspunzători de eventuale diferențe (culoare, formă, aspect) între imaginea afișată pe site și cea a produsului livrat.

    Aboneaza-te la newsletter pentru a primi oferte!

    CONTACT

    Sediu social: Sos. Dudesti-Pantelimon, nr. 42,Cladirea Rams Center, sector 3, Bucuresti
    Telefon 1 : 0769222200
    Telefon 2 : 0766424242
    © 2019 - 2025 Grup Dzc