Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum
și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a
citi și a înțelege Politica de
Cookie, Politica de
Confidențialitate și Clauze și
Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și
condiții.
Studiile din acest volum constituie nu doar o sinteza a perspectivei jungiene asupra alchimiei, dar si o binevenita prega‑ tire pentru cercetarile aprofundate intreprinse de catre Jung in Mysterium Coniunctionis, Psihologie si alchimie si Aion. Plecand de la reprezentanti faimosi ai alchimiei („Paracelsus ca fenomen spiritual"; „Viziunile lui Zosimos"), de la simboluri specifice („Spiritul Mercur", „Arborele filosofic"), dar si de la principiile alchimiei chineze („Comentariu la Secretul Florii de Aur"), Jung vede in limbajul si simbolistica alchimice locul unor proiectii a arhetipurilor din inconstientul colectiv. Din aceasta perspectiva, gesturile „filosofilor" oculti, de decantare si transformare a materiei, nu mai pot fi intelese doar ca niste experimente cu rezultate indoielnice (cum ar fi producerea aurului), ci mai curand ca niste procese de perfectionare interioara, de individuare. La fel de bogata in simboluri ca religia, mitologia sau visul, alchimia, „atat de sterila pentru chimist, este pentru noi – spune Jung – o ade‑ varata mina de aur, bogata in materiale care contureaza o imagine edificatoare a structurii inconstientului".
„Natura nu este numai materie; ea este si spirit. Este marele merit al lui Paracelsus ca a accentuat «lumina naturii», spiritul natural a carui actiune stranie si importanta o putem observa in manifestarile inconstientului. Inconstientul nu se limiteaza doar la procesele instinctelor si reflexelor, ci merge si dincolo de constiinta, anticipand, in simbolurile sale, procese viitoare ale constiintei. De aceea el este la fel de mult si un supraconstient." - C. G. Jung
„La analiza si elucidarea mentalitatii alchimice, psihologia are un cuvant important de spus; caci ceea ce a produs alchimia ca fantasmagorii absurde — asa cum i se par chimistului — psihologul recunoaste a fi material psihic. Acest material este identic cu acele formatiuni fantasmatice pe care le mai putem detecta si azi la oameni sanatosi si bolnavi care nu au auzit niciodata de alchimie. Locul de origine al acestor reprezentari este inconstientul colectiv." - C. G. Jung
Carl Gustav Jung a fost medic, psiholog si psihiatru elvetian, fondatorul psihologiei analitice.
A facut studii de medicina generala si psihiatrie la Basel, a fost profesor la Facultatea de Medicina din Zürich si medic-sef la clinica psihiatrica universitara Burgholzli. Este cu precadere interesat de psihoterapia clinica si, concomitent, de cercetarea experimentala si teoretica. Intre 1907 si 1912 colaboreaza intens cu Freud, acesta avand o influenta decisiva asupra lui Jung. Este atras in special de cercetarile acestuia legate de isterie si de vise. Ruptura cu Freud este marcata de aparitia lucrarii Wandlungen und Symbole der Libido (1912), in care Jung incearca o largire a orizontului de interpretare freudian si o implicita critica a acestuia. Aceasta ruptura il va duce la elaborarea unui sistem propriu de interpretare psihanalitica, axat pe reintroducerea culturii ca dimensiune fundamentala a omului si pe un ansamblu de concepte noi, deduse din experienta clinica.
CUPRINS
Prefata editorilor
I. COMENTARIU LA „SECRETUL FLORII DE AUR" Cuvant‑inainte la editia a doua
1. INTRODUCERE A. DE CE II VINE GREU EUROPEANULUI SA INTELEAGA ORIENTUL B. PSIHOLOGIA MODERNA DESCHIDE O POSIBILITATE DE INTELEGERE 2. CONCEPTELE DE BAZA A. TAO B. MISCAREA CIRCULARA SI CENTRUL 3. ASPECTELE DRUMULUI A. DIZOLVAREA CONSTIINTEI B. ANIMUS SI ANIMA 4. DESPRINDEREA CONSTIINTEI DE OBIECT 5. DESAVARSIREA 6. CUVANT DE INCHEIERE
II. VIZIUNILE LUI ZOSIMOS
1. TEXTELE 2. COMENTARIUL A. GENERALITATI DESPRE INTERPRETARE B. ACTUL DE JERTFIRE C. PERSONIFICARILE D. SIMBOLISTICA PIETREI E. SIMBOLISTICA APEI F. ORIGINEA VIZIUNII
III. PARACELSUS CA FENOMEN SPIRITUAL
Prefata la „Paracelsica 1. CELE DOUA SURSE ALE STIINTEI: LUMINA NATURII SI LUMINA REVELATIEI A. MAGIE B. ALCHIMIE C. INVATATURA ARCANA D. OMUL PRIMORDIAL 2. DE VITA LONGA: O PREZENTARE A TEORIEI SECRETE A. ILIASTRUL B. AQUASTRUL C. ARES D. MELUZINA E. FILIUS REGIUS CA SUBSTANTA ARCANA (MICHAEL MAIER) F. PRODUCEREA UNULUI SAU A CENTRULUI PRIN DISTILARE G. CONJUNCTIA IN PRIMAVARA 3. MISTERUL NATURAL AL TRANSFORMARII A. LUMINA INTUNERICULUI B. UNIREA CELOR DOUA NATURI ALE OMULUI C. CUATERNITATEA LUI HOMO MAXIMUS D. APROPIEREA DE INCONSTIENT 4. COMENTARIU LA GERARDUS DORNEUS A. MELUZINA SI PROCESUL DE INDIVIDUATIE B. HIEROS GAMOS‑UL OMULUI ETERN C. SPIRIT SI NATURA D. SACRAMENTUL BISERICESC SI OPUS‑UL ALCHIMIC Cuvant de incheiere
IV. SPIRITUL MERCUR
PARTEA I A. BASMUL DESPRE SPIRITUL DIN STICLA B. EXPLICATII REFERITOARE LA PADURE SI COPAC C. SPIRITUL DIN STICLA D. RELATIA SPIRITULUI CU COPACUL E. PROBLEMA ELIBERARII LUI MERCUR PARTEA A II‑A A. OBSERVATII PRELIMINARE B. MERCURUL CA ARGINT VIU, RESPECTIV APA C. MERCUR CA FOC D. MERCUR CA SPIRIT SI SUFLET a. MERCUR CA SPIRIT AL AERULUI b. MERCUR CA SUFLET c. MERCUR CA SPIRIT IN SENSUL NECORPORAL, METAFIZIC E. MERCUR CA NATURA DUBLA F. MERCUR CA UNITATE SI TRINITATE G. RELATIILE LUI MERCUR CU ASTROLOGIA SI CU DOCTRINA ALHONTILOR H. MERCUR SI ZEUL HERMES I. SPIRITUL MERCUR CA SUBSTANTA ARCANA K. REZUMAT
V. ARBORELE FILOSOFIC
1. REPREZENTARI INDIVIDUALE ALE SIMBOLULUI ARBORELUI 2. CONTRIBUTII LA ISTORIA SI INTERPRETAREA SIMBOLULUI ARBORELUI A. ARBORELE CA IMAGINE ARHETIPALA B. ARBORELE IN TRATATUL LUI IODOCUS GREVERUS C. TETRASOMIA D. DESPRE IMAGINEA TOTALITATII IN ALCHIMIE E. DESPRE NATURA SI GENEZA ARBORELUI ALCHIMIC F. INTERPRETAREA ARBORELUI LA GERARDUS DORNEUS G. SANGELE DE CULOAREA TRANDAFIRULUI SI TRANDAFIRUL H. STAREA SPIRITUALA A ALCHIMISTULUI I. DIFERITE ASPECTE ALE ARBORELUI K. LOCUL IN CARE CRESTE ARBORELE SI ORIGINEA ARBORELUI L. ARBORELE INVERSAT M. PASARE SI SARPE N. NUMEN‑UL FEMININ AL ARBORELUI O. ARBORELE CA PIATRA P. PERICULOZITATEA ARTEI Q. INTELEGEREA CA MIJLOC DE APARARE R. MOTIVUL TORTURII S. RELATIA DINTRE TORTURA SI PROBLEMA CONJUNCTIEI T. ARBORELE CA OM U. INTERPRETAREA SI INTEGRAREA INCONSTIENTULUI
ANEXE
Explicarea imaginilor (Registrul ilustratiilor) Bibliografie Indice de nume proprii Indice tematic
Lasa o intrebare si in cel mai scurt timp vei primi un raspuns
Informatii
TRANSPORT GRATUIT
La comenzi de peste 300 lei
VERIFICARE COLET
Deschiderea coletului la livrare
LIVRARE IN 24 H
Livrare la nivel national
POLITICA DE RETUR
Retur in termen de 30 zile
Imaginile produselor de pe site au caracter orientativ si sunt
afișate cu titlu de prezentare. Depunem toate eforturile necesare pentru a ne asigura că
informațiile pe care vi le oferim sunt corecte și complete, însă va rugăm să consultați întotdeauna
ambalajul produsului. Producătorii pot modifica ambalajul fără o înștiințare prealabilă, astfel că
nu suntem răspunzători de eventuale diferențe (culoare, formă, aspect) între imaginea afișată pe
site și cea a produsului livrat.
Pachetul a fost adaugat in cos!
Aboneaza-te la newsletter pentru a primi oferte!
CONTACT
Sediu social: Sos. Dudesti-Pantelimon, nr. 42,Cladirea Rams Center, sector 3, Bucuresti