1984 - George Orwell
Cod produs: 9786060912491

Iti recomandam si
Descriere
In eseul sau din 1946, Politics and the English Language, Orwell prezentase ideea corelatiei care exista intre limba si minte. In 1984, Newspeak (noulimba), in acord cu interesele Partidului, sufera un proces de saracire, de reducție. Newspeak este destinat sa distrugă rationamentul prin amputarea limbii, astfel incat sa ramana doar cuvintele domesticite, spre folosința unor roboti. Prin urmare, totul este planificat si pus in opera in asa fel incat sa se elimine sistematic, intr-un mod mai eficient decat tortura, crimele prin gandire si orice alta forma de erezie.
Pentru Orwell, situatia politica reflecta limbajul, dar si reciproca este valabila. Asadar, daca politicul este corupt si limbajul va fi corupt, dar si viceversa, un limbaj deposedat, din proprie initiativa, de atributul libertătii poate corupe politicul. Orwell face, pornind de la constructiile limbii engleze, o demonstratie privind modul in care limba este utilizata in politica pentru a crea un fals sentiment de securitate, pentru a seda individul, pentru a-l convinge sa aleaga deliberat inactiunea, spiritul necritic.
1984 este, in esenta, centrat pe controlul psihologic al persoanei, chiar daca tortura fizica este prezenta, controlul mintii este prioritatea Partidului, iar manipularea mintala, care are loc in principal prin limbaj, este atat de subtil distilata in inconstient incat indivizii nici macar nu constientizeaza indoctrinarea
Lucian Pricop
Specificatii
Brand | Cartex |
Numar pagini | 312 |
Format | 130x200 |
Recenzii
Intrebari si raspunsuri
Informatii
TRANSPORT GRATUIT
La comenzi de peste 300 lei
VERIFICARE COLET
Deschiderea coletului la livrare
LIVRARE IN 24 H
Livrare la nivel national
POLITICA DE RETUR
Retur in termen de 30 zile
Imaginile produselor de pe site au caracter orientativ si sunt afișate cu titlu de prezentare. Depunem toate eforturile necesare pentru a ne asigura că informațiile pe care vi le oferim sunt corecte și complete, însă va rugăm să consultați întotdeauna ambalajul produsului. Producătorii pot modifica ambalajul fără o înștiințare prealabilă, astfel că nu suntem răspunzători de eventuale diferențe (culoare, formă, aspect) între imaginea afișată pe site și cea a produsului livrat.