Inapoi

Geografia turismului - Iuliana Pop

Cod produs: 9786062814694
PRP: 30.00 Lei
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
27.00 Lei
In Stoc
Livrare estimata: Vineri, 10 Mai. - Marti, 14 Mai.
Comanda prin

Descriere

Turismul reprezinta un fenomen social cultural si economic care vizeaza mobilitatea oamenilor catre locuri necunoscute dincolo de granitele resedintei lor conventionale fiind de obicei motivati de placere sau alte interese personale. Turismul reprezinta un complex de activitati dinamice care definesc puternic performanta economica a secolului al XXI lea. Pe harta lumii putem observa o crestere a numarului de noi destinatii turistice care cuprind o serie de tari emergente cu un flux sporit de turisti internationali. Cresterea substantiala a numarului de turisti in special in Asia de Sud Est dar si in Orientul Mijlociu a contribuit la cresterea importantei economice a turismului pe plan mondial. Aceasta dezvoltare rapida a turismului in tari cu economii emergente este un fenomen tipic care se produce in epoca postindustriala si este sustinut de accesul turistilor la obiective culturale religioase evenimente sportive si altele. Turismul este o activitate importanta cu caracter social cultural si implicatii de mediu antrenand un numar mare angajati. Globalizarea turismului a oferit o crestere semnificativa a oportunitatilor de angajare in special pentru tarile in curs de dezvoltare si emergente. In timp ce in a doua jumatate a secolului al XX lea cresterea economica inclusiv sectorul turistic a fost condusa de catre tarile dezvoltate prima jumatate a secolului XXI se va confrunta probabil cu o relocare a motorului de crestere in special in tarile emergente si in tarile in curs de dezvoltare. In acelasi timp turismul este influentat de politici sociale demografice naturale economice ecologice. Inceputul mileniului trei este marcat de o serie de provocari greu de anticipat. Primul eveniment care a marcat omenirea a fost atacul terorist de la 11 Septembrie 2001 din SUA cu repercursiuni si asupra turismului a calatoriilor si mai ales a sigurantei turistilor. Acest eveniment nefast s a replicat cu precadere in mai multe tari dezvoltate astfel incat multe calatorii au fost anulate amanate sau desfasurate in conditii de nesiguranta cu toate ca se iau toate masurile necesare pentru desfasurarea in siguranta a activitatii turistice. Aceste provocari au facut sa se vorbeasca tot mai mult pe tema corelatiei dintre turism si terorism mai ales cand victimele sunt tocmai principalele destinatii turistice Franta Spania Marea Britanie Germania Belgia etc pe langa regiunile turistice mai vechi cunoscute pentru acest tip de manifestare la adresa securitatii turistilor. O alta mare provocare o constituie schimbarile climatice atat prin deteriorarea mediului inconjurator cat mai ales prin fenomenele extreme care si au extins aria de manifestare dar si frecventa si intensitatea. O serie de uragane si alte fenomene similare sau seisme de magnitudine devastatoare afecteaza in general regiunile costiere care sunt si cele mai populate areale dar in acelasi timp sunt si cele mai preferate locuri pentru turismul de litoral cu toate componentele sale. Aceste schimbari climatice nu iarta nici zonele montane influentand puternic regimul precipitatiilor sezonalitatea aspecte importante pentru activitatea turistica. O provocare recenta cu un impact greu de anticipat care a afectat toata omenirea si toate activitatile economice a reprezentat o pandemia de COVID 19 din anul 2020. In secolul al XX lea au mai fost astfel de crize sanitare dar cadrul de manifestare a fost la nivel regional iar consecintele nefaste nu au avut amploarea celor cauzate de virusul Sars CoV 2. Pierderile pentru turism au fost inimaginabile. Aproape toate destinatiile turistice din lume au fost inchise din cauza restrictiilor de calatorie. Acest moment a produs schimbari importante in reluarea activitatii dar si o reducere a volumului de activitate. Noile practici impuse de pandemie vor intra in practica curenta in mare masura pe langa o serie de alte masuri care vor transforma activitatea turistica adaptand o la era digitala in care ne aflam iar turismul inteligent smart tourism se va integra oraselor inteligente smart cities care au luat deja avant si continua sa se dezvolte. Nu in ultimul rand trebuie sa tinem seama de faptul ca multe tari s au axat pe exploatarea resurselor naturale pe care le detineau din abundenta. Acest lucru a fost favorabil pentru dezvoltarea economica insa resursele naturale sunt epuizabile iar economia trebuia sa se orienteze catre alte sectoare de activitate altele decat cele primare. Astfel mai multe tari din Orientul Mijlociu au ales sa si indrepte atentia catre sectorul de servicii in special catre turism. Regiunea Orientului Mijlociu a devenit asemenea Regiunii Asia Pacific una foarte dinamica in activitatea turistica. Secolul al XXI lea este un secol cu mari transformari si provocari dar si cu noi oportunitati si perspective generate de progresul societatii care ne dau curajul sa privim mai departe catre era turismului spatial. Aceasta noua dimensiune a turismului pana de curand de domeniul science fiction acum a devenit realitate. Realizarea primului zbor cosmic turistic deschide portile catre noi orizonturi si poate ca intr o zi nu va fi doar un tip de turism exclusivist.

Specificatii

Brand Universitara
Anul publicarii 2022
Numar pagini 116

Recenzii

0
0 review-uri
5 stele ( 0)
4 stele ( 0)
3 stele ( 0)
2 stele ( 0)
1 stea ( 0)
0 review-uri
cu achizitie verificata
0%
note pozitive
Detii sau ai utilizat produsul?
Spune-ti parerea acordand o nota produsului
Acorda o nota

    Intrebari si raspunsuri

    Completeaza numele
    Completeaza adresa de email
    Completeaza intrebarea
    Lasa o intrebare si in cel mai scurt timp vei primi un raspuns

    Informatii

    TRANSPORT GRATUIT

    La comenzi de peste 300 lei

    VERIFICARE COLET

    Deschiderea coletului la livrare

    LIVRARE IN 24 H

    Livrare la nivel national

    POLITICA DE RETUR

    Retur in termen de 30 zile

    Imaginile produselor de pe site au caracter orientativ si sunt afișate cu titlu de prezentare. Depunem toate eforturile necesare pentru a ne asigura că informațiile pe care vi le oferim sunt corecte și complete, însă va rugăm să consultați întotdeauna ambalajul produsului. Producătorii pot modifica ambalajul fără o înștiințare prealabilă, astfel că nu suntem răspunzători de eventuale diferențe (culoare, formă, aspect) între imaginea afișată pe site și cea a produsului livrat.

    Aboneaza-te la newsletter pentru a primi oferte!

    CONTACT

    Sediu social: Sos. Dudesti-Pantelimon, nr. 42,Cladirea Rams Center, sector 3, Bucuresti
    Telefon 1 : 0769222200
    Telefon 2 : 0766424242
    © 2019 - 2024 Grup Dzc