Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum
și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a
citi și a înțelege Politica de
Cookie, Politica de
Confidențialitate și Clauze și
Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și
condiții.
Unii cred ca rostul educatiei formale este pregatirea tinerilor pentru adaptarea lor la permanentele schimbari socio-economico-financiare si la diversele mode profesionale, iar altii cred ca rostul acesteia este acela al reusitei la examenele si testarile nationale. Ne gandim foarte putin (si foarte putini) la stimularea curajului individual ca sens primordial al educatiei. Este pe cat de curios, pe atat de surprinzator faptul ca nu gasim in reteaua conceptuala a stiintelor educatiei curajul, ca necesara preocupare in formarea tinerelor generatii.
Credem insa ca este momentul sa avem in vedere aceasta dimensiune a existentei si comportamentului nostru, preocupandu-ne de formarea unor persoane curajoase, in masura sa fie ele insele capabile sa infrunte demn provocarile vietii. Este pe cat de nobil, pe atat de necesar sa urmarim fortificarea increderii in capacitatea lor de a lupta deschis si principial cu problemele ei, impotriva obrazniciei, diletantismului, trivialitatii si arogantei si de a avea puterea sa respinga impostura si sa apere principiile sanatoase ale vietii. - Autorul
Gabriel Albu este profesor universitar doctor la Departamentul Stiintele Educatiei al Facultatii de Litere si Stiinte din cadrul Universitatii Petrol-Gaze din Ploiesti. Este autor sau coautor al peste 20 de volume, dintre care: Grijile si ingrijorarile profesorului (2013), Introducere intr-o pedagogie a libertatii (1998) si In cautarea educatiei autentice (2002).
Cuprins
Introducere
Capitolul I. Abordari ale curajului A. Abordarea filosofica B. Abordarea sociologica C. Abordarea psihologica D. Abordarea etic‑axiologica
Capitolul II. Forme de manifestare ale curajului A. Curajul de a fi noi insine B. Curajul de a ne recunoaste imperfectiunea C. Curajul de a ne urma, uneori, intuitia D. Curajul de a gandi si actiona cumpatat, cu rabdare, intr‑o lume agitata, grabita, nelinistita, zgomotoasa E. Curajul de a darui F. Curajul de a infrunta vulgaritatea
Capitolul III. Cateva intruchipari semnificative ale curajului
A. Socrate din Atena B. Iisus din Nazaret C. Jean‑Jacques Rousseau D. Friedrich Nietzsche E. Sigmund Freud F. Mahatma Gandhi G. Albert Einstein
Capitolul IV. Educatia si curajul A. Educatie, control, supunere, curaj B. Educatie, aleatoriu, incertitudine, curaj C. Schita pentru o pedagogie a curajului
Posibile concluzii Summary Résumé Bibliografie Contents Table des matières
Lasa o intrebare si in cel mai scurt timp vei primi un raspuns
Informatii
TRANSPORT GRATUIT
La comenzi de peste 300 lei
VERIFICARE COLET
Deschiderea coletului la livrare
LIVRARE IN 24 H
Livrare la nivel national
POLITICA DE RETUR
Retur in termen de 30 zile
Imaginile produselor de pe site au caracter orientativ si sunt
afișate cu titlu de prezentare. Depunem toate eforturile necesare pentru a ne asigura că
informațiile pe care vi le oferim sunt corecte și complete, însă va rugăm să consultați întotdeauna
ambalajul produsului. Producătorii pot modifica ambalajul fără o înștiințare prealabilă, astfel că
nu suntem răspunzători de eventuale diferențe (culoare, formă, aspect) între imaginea afișată pe
site și cea a produsului livrat.
Pachetul a fost adaugat in cos!
Aboneaza-te la newsletter pentru a primi oferte!
CONTACT
Sediu social: Sos. Dudesti-Pantelimon, nr. 42,Cladirea Rams Center, sector 3, Bucuresti