Inapoi

Tao Te Ching. Cartea despre Tao si calitatile sale - Lao Tse

Cod produs: 9786068893723
PRP: 20.00 Lei
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
18.00 Lei
In Stoc
Livrare estimata: Joi, 03 Apr. - Vineri, 04 Apr.
Comanda prin

Descriere

Tao Te Ching datand din secolul al VI-lea i. Hr. este un text clasic al taoismului filosofic care a influentat profund toate sistemele de gandire si religiile Chinei. Acest text de numai 5000 de caractere a cunoscut o popularitate globala fiind tradus in majoritatea limbilor. In urma raspandirii Tao Te Ching pe durata a doua milenii si jumatate a iesit la iveala faptul ca Lao Tse este asemenea unui fluviu care aduna apele culturii orientale si occidentale devenind o comoara a intelepciunii lumii si ca influenta sa trece de la cercurile academice la societate de la teorie la viata oamenilor de toate zilele. Su Yan Tao deseneaza realitatea ultima misterioasa si insesizabila fons et origo ale oricarei Creatii temei al intregii existentei. Mircea Eliade Cele trei parti care alcatuiesc aceasta carte sunt pentru intaia data asezate intr-un acelasi volum. In acord cu structura colectiei Forma mentis am plasat drept introducere un capitol din cartea lui Max Weber Confucianism si taoism iar pe post de postfata un fragment din studiul lui Ren Guenon Taoism si confucianism. Max Weber Ortodoxie si heterodoxie taoismul Konfuzianismus und Taoismus cartea lui Max Weber publicata initial in 1915 si reeditata cu unele completari in 1920 este prezenta in bibliografia catorva cursuri de sociologia si istoria religiilor care trimit la volumul in discutie considerat de multi cercetatori occidentali drept cea de a doua cea mai importanta lucrare a lui Weber dupa Etica protestanta si spiritul capitalismului din 1905 . Nu sunt importante aici cauzele slabei circulatii a cartilor si nici ale inapetentei pentru Weber a istoricilor culturii si sociologilor nostri ci relativa neglijare de catre publicul general a subiectului pe care-l analizeaza aici ganditorul german relatia dintre confucianism si taoism. Una dintre justificari poate fi tocmai lipsa de credibilitate a unui academic clasic in ceea ce priveste subiectul religiilor vechii Chine apoi judecata apriorica dupa care cercetarea unei religii este de competenta exclusiva a istoricilor religiilor si sau a teologilor o apoftegma pe care o revalideaza in 2017 si profesorul Chen Ming de la Universitatea Normala din Pekin Ca mare iubitor al filosofiei neo-kantiene a culturii sunt convins ca este necesar sa cautam sa intelegem cultura si sa-i discernem sensul. Or Weber nu pare sa incerce sa inteleaga decat propria sa cultura atunci cand compara religiile urmand metoda neo-kantiana propria cultura este modelul semnificatia altor culturi ii scapa. Acest lucru nu este acceptabil. Rezultatul e ca noi in China privim drept concluzii stiintifice ceva ce este intai de toate sensibilitatea culturala proprie lui Weber. Ar putea sa ne duca foarte departe. Facandu-l pe Weber un ganditor indescifrabil ne-am multumi sa citim Etica protestanta si spiritul capitalismului ca si cum ar fi fost un text literar iar demitizarea lui Weber ar fi doar o reflectare a efectelor pe care le-a avut in China timp de 30 de ani argumentatia lui Weber din Confucianism si taoism. CHINE-Le Coin des penseurs N 60 Avril 2017 Profesorul de confucianism politizeaza gandirea sociologica a lui Weber printr-o inferenta cu origini istorice in critica traditiei confuciene vazute ca rezultat al apologiei crestinismului dat fiind faptul ca inainte de 4 mai 1919 cand se inregistreaza prima miscare studenteasca importanta din istoria Chinei moment in care studentii au demonstrat in Piata Tiananmen din Beijing protestand impotriva Tratatului de la Versailles prin care se transferau teritorii chineze Japoniei se manifesta un sentiment de inferioritate a culturii traditionale reprezentate prin confucianism. Ce spune Weber in Confucianism si taoism confirma in viziunea celor vechi acest complex. Aceasta problema se suprapune si cu relatia dintre religie si democratizare politica mai intai in protestantism apoi in catolicism. In incercarile contemporanilor nostri de a institui o economie de piata si un regim democratic optiunea culturala chineza este azi in buna masura occidentalizarea o guvernare constitutionala are nevoie de un principiu transcendent confucianismul nu protestantismul da. Toate acestea nu sunt valabile atat la nivel teoretic cat si practic. Dorind sa vindecam cultura atunci cand politica este bolnava nu inseamna oare sa ratam vindecarea se intreaba acelasi profesor Ming. Max Weber pare a exploata integral imaginea panaceului neo-kantianismul neutralitatea valorilor in ariergarda stiintelor sociale dar mai ales obsesie de secol al XIX-lea de secol al natiunilor un patriotism pe care ideologia antioccidentala l-a localizat drept specific intelectualilor germani in spatele cercetarii academice s-ar ascunde inteligent camuflat o forma standard de nationalism si un eurocentrism monovalent. Retorica inteligenta nu scuza in viziunea asiatica dominatia simbolica a culturii occidentale asupra celei orientale. Acest tip de dezbatere care este in sine obiect de studiu pentru specialistii in cultura Chinei a stat la baza alegerii noastre de a plasa in fata Tao Te Ching a capitolului al VII lea din Konfuzianismus und Taoismus intitulat Orthodoxie und Heterodoxie Taoismus Ortodoxie si heterodoxie taoismul . Ren Guenon Taoism si confucianism Pentru a oferi cititorilor o integrativa a gandirii religioase am optat pentru traducerea pentru intaia oara in limba romana a unui fragment extins din studiul Tao sme et Confucianisme al lui Ren Guenon publicat initial de savantul francez in 1932 in Le Voile d Isis pp. 485-508. Nu am cautat sa rivalizam artificial cele doua texte prefata si postfata ci sa ne facilitam accesul catre o istorie culturala multifatetata si deseori ambiguizata prin autoinstituiri de autoritate stiintifica. Lao Tse Tao Te Ching Pentru aceasta noua traducere in limba romana a scrierii lui Lao Tse am consultat mai multe editii critice engleze si franceze punand in paralel textele propriu-zise prefetele si notele infrapaginale. Astfel am utilizat Lao Tzu The Way of Life translation and introduction by R. B. Blakney Mentor New York 1955 Laozi Dao de jing. The Book of the Way translation and commentary by Robert Moss Berkeley London University of California Press 2004 editii in limba engleza Lao Tseu Tao Te Ching traduction et commentaires Marcel Conche Presses Universitaires de France Paris 2003 Lao Tseu Tao T King Le Livre de la Voie et de la conduite Ed. L Harmattan Paris 2011 editii in limba franceza . In realizarea traducerii de fata am confruntat versiunea noastra cu cele elaborate anterior de Dinu Luca Lao zi Cartea despre Dao si putere Dao De Jing completata cu pasaje ilustrative din Zhuang zi Introducere traducere din chineza veche si note de Dinu Luca Editura Humanitas Bucuresti 1993 si de Serban Toader Lao zi Cartea despre Dao si virtutile sale traducere din limba chineza veche introducere comentariu si note apartinand lui Serban Toader Editura Stiintifica Bucuresti 1999 . De altfel unele dintre formularile din traducerea noastra au fost influentate de cele doua editii. Am redactat dupa fiecare verset cateva explicatii a caror functie nu este convertirea intr-un limbaj contemporan a textului primar ci continuarea rationamentului lui Lao Tse care utilizeaza de multe ori o logica oximoronica. Forma mentis inseamna starea mintii. A carei minti A inidului Nu aceea a unui singur inid ci a unui numar suficient de mare de inizi pentru a putea vorbi de o stare colectiva. Exista asa ceva Peste tot unde vedem ca lumea se comporta la fel un milion de tineri poarta simultan aceiasi blugi eventual rupti lumea se supune modei exista mode intelectuale si filosofii la moda. Forma mintii e deci un indicator bun pentru a explica de ce anumite carti de filosofie au schimbat societatea si continua sa o influenteze cu fiecare noua generatie de cititori. In colectia Forma mentis au mai aparut Arthur Schopenhauer Arta de a fi fericit. Mic tratat de eudemonologie cu o introducere de Friedrich Nietzsche Friedrich Nietzsche Nasterea tragediei cu o introducere de Richard Wagner Georg Simmel Religia cu o introducere de Nae Ionescu.

Specificatii

Brand Cartex
Numar pagini 160

Recenzii

0
0 review-uri
5 stele ( 0)
4 stele ( 0)
3 stele ( 0)
2 stele ( 0)
1 stea ( 0)
0 review-uri
cu achizitie verificata
0%
note pozitive
Detii sau ai utilizat produsul?
Spune-ti parerea acordand o nota produsului
Acorda o nota

    Intrebari si raspunsuri

    Completeaza numele
    Completeaza adresa de email
    Completeaza intrebarea
    Lasa o intrebare si in cel mai scurt timp vei primi un raspuns

    Informatii

    TRANSPORT GRATUIT

    La comenzi de peste 300 lei

    VERIFICARE COLET

    Deschiderea coletului la livrare

    LIVRARE IN 24 H

    Livrare la nivel national

    POLITICA DE RETUR

    Retur in termen de 30 zile

    Imaginile produselor de pe site au caracter orientativ si sunt afișate cu titlu de prezentare. Depunem toate eforturile necesare pentru a ne asigura că informațiile pe care vi le oferim sunt corecte și complete, însă va rugăm să consultați întotdeauna ambalajul produsului. Producătorii pot modifica ambalajul fără o înștiințare prealabilă, astfel că nu suntem răspunzători de eventuale diferențe (culoare, formă, aspect) între imaginea afișată pe site și cea a produsului livrat.

    Aboneaza-te la newsletter pentru a primi oferte!

    CONTACT

    Sediu social: Sos. Dudesti-Pantelimon, nr. 42,Cladirea Rams Center, sector 3, Bucuresti
    Telefon 1 : 0769222200
    Telefon 2 : 0766424242
    © 2019 - 2025 Grup Dzc